Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 954 ggr
BettaSplendens
2012-03-09 19:15
0

Sortera maten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inget speciellt att göra denna kväll, så bestämde mig för att sortera maten (gerbil nature). Det här är min första påse mat jag jag sorterar och blev lite osäker på vad jag skulle sortera ut och inte. Vet att man ska sortera bort solrosfröna, men hur är det med dom vita stora (ja jag är "Jätteduktig" på sånt)? och den runda lilla? Nåt mer frö som ska bort?

Tack!

deleteduser
2012-03-09 19:49
0

Pumpafröerna (dom vita stora) och jordnötterna (den lilla runda) brukar jag plocka ut och ge om godis :)

BettaSplendens
2012-03-09 20:16
0

1# Ja det var det jag tänkte, så inga fler fröer jag behöver ta ut? :)

AnneN
2012-03-09 20:28
2

Jag brukar aldrig plocka ut något alls ur fodret om det inte är så att någon gerbil har lätt att bli tjock, då tar jag bort frön och nötter för just den gerbilen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Jessica_91]
2012-03-09 22:55
1

Du behöver inte ta ut några alls men om du hellre vill ge de extra goda bitarna ur handen så är det de tre som är populärast här i alla fall Glad En del tycker att torkad frukt är riktigt mums också så det kan du också plocka ut och ge ur handen. Tänk bara på att inte plocka ur för mycket och ge på en och samma gång. Så det inte blir så att en gerbil får solrosfrön för flera flera dagar vid ett tillfälle ^^.

BettaSplendens
2012-03-09 23:19
1

Okej, tror inte jag tar bort det då, utan när jag ger maten kanske jag tar lite av de lite onyttigare fröna och sparar som godis ^^

ks.gerbil
2012-03-10 12:31
0

jag tar bort solrosfrön pumpa frön och jordnötter :) ger det som extra godis då mina är godismonstrar och den första som hittar maten glupsar i sig allt :P sen är det jätte bra då de är väldigt godis stimulerade så går jätte bra för tricks och agility :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Luju
2012-03-12 12:36
0

finns det något godis som är nyttigt, alltså sånt där jag inte behöver skämmas för att jag ger många gånger efter varandra. till exempel godis att ge vid agilityträning. brukar ge solrosfrön och små bitar av jordnötter. men finns det ngt som inte är lika fett?

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

svartkanin
2012-03-12 12:59
0

Jag undrar samma som #7. När jag handtränar så använder jag solrosfrön och pumpafrön som jag plockat ut ur maten, men dom tar slut rätt fort…

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Anne.K
2012-03-12 13:22
0

Om ni klickar HÄR så kommer ni till en artikel som handlar just om nyttigt godis som man kan ge sina gerbiler :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ks.gerbil
2012-03-12 16:27
0

hur mycke godis ger ni? för att ugefär 2 solrosfrön 1 pumpafrön och 1 jordnöt per dag e gerbil går bra så det blir ganska mycke godis ändå ;) men som 9#an säger så har vi en artikel om detta :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

moawi
2012-03-12 19:33
1

Solrosfrön, jordnötter och pumpafrön är alla mycket nyttiga fröer med bra fetter, mineraler och allt vad det kan vara, och bör aldrig tas bort helt från gerbilers diet. Det gäller bara att ge rätt mängd p.g.a. fetthalten.

Så tror jag att det ligger till iaf :)

Tsunamis
2012-03-13 10:47
0

#11 Stämmer bra det.

MvH  Tsunamis