Äldre gerbilhane, 250L akvarium och ALLA tillbehör skänkes Stockholm
Igår gick tyvärr min ena gerbil bort och brorsan är nu ensam kvar. Han fyllde fyra år i april men är frisk och pigg så därför tycker jag det känns tråkigt att han ska behöva vara själv sista tiden i livet. Därför letar jag efter någon fin djurvän som ska köpa minst två gerbilungar (hanar) som kan tänka sig adoptera honom hans sista tid och få en stor bur och massor av fina tillbehör. Jag har även en ”split-cage” avdelare som man kan dela av buren med i början och hjälper gärna till med ihopsättning om så önskas. Det viktigaste för mig är att han kommer till ett bra hem. Eftersom det är svårt att sätta ihop gerbiler efter de blivit könsmogna vilket de blir väldigt tidigt letar jag efter någon som ska köpa nya ungar. Han är såpass gammal att jag inte vill stressa och utsätta honom för att försöka sätta ihop med äldre gerbiler. Jag bor i Stockholm, dela gärna om ni känner någon uppfödare eller djurvän som ska köpa/sälja gerbiler!
Vänliga hälsningar Aida
Har aldrig hört talas om djuret "GERBIL" men gjorde en googlesökning och fick fram "ökenråtta". Är det en råtta du säljer? Har du tagit hem råtta från Afrika eller har du köpt den i Sverige?
Är inte intresserad av råttan i sig utan undrar bara hur den hamnat i Sverige?
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#0: Är du säker på att du ska sälja honom? Jag menar, jag förstår tanken om att du inte vill att han ska vara ensam. Men han är såpass gammal att hans liv nog inte är så mycket längre och i det läget hade det kanske varit finare för honom att inte behöva flytta och hitta en ny flock. Om du har möjlighet att vara mycket med honom hans sista tid så kan det ersätta en gerbilvän. ♥️
#1: Gerbiler föds upp av gerbil-uppfödare i Sverige. Det finns även djuraffärer i landet som säljer dem. De är inte från något ökenlandskap, utan ursprungligen mestadels från stäpplandskap i Mongoliet. Att de fått smeknamnet "ökenråtta" är en förenkling/förvrängning av att de kommer från stäpplandskap och att de påminner något om små råttor till utseendet, men de är egentligen närmare släkt med hamstrar.
- Redigerat 2026-05-20 18:38 av Suddgummit