Biter sönder kläder
Så fort jag har min gerbil kiwi ute så biter han i mina kläder, han biter aldrig mig men han biter i kläderna så det blir hål. Och jag orkar inte med honom när han biter sönder mina kläder hela tiden så det blir att jag aldrig har han ute…
Har han tillräckligt med kvistar, toalettrullar etc att gnaga på i sin bur?
Har han tillräckligt stt gnaga på i buren så får du börja ta på sig oömma kläder när han ska få sin utetid
Har han tillräckligt med kvistar,toalettrullar, trä, toalettpapper och kartonger ex att gnaga på? 🙂 Det är bra att ge sina gerbiler mycket saker att gnaga på och aktivera dem mycket så dem inte blir uttråkade.
Det är vanligt att gerbiler gnager lite i ens kläder när man har dom ute och de är på och runt en mycket. Jag har själv haft kläder som blivit söndergnagda. Därför har jag numera alltid "Gerbilkläder" på mig när jag sitter tillsammans med mina gerbiler, kläder som inte gör något om det blir hål i. Sedan är det bra att ha kartonger, toarullar etc. även utanför buren när man rastar så att man minimerar klädförstörandet.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Gerbiler är gnagare och gnager på kläder oavsett aktivering i buren. Ha på dig kläder som det inte gör nåt att det blir hål på.
MvH Tsunamis
Mina har en tendens att Krypa ner i BH'n och Tugga på den (SPECIELLT Seishi) Men om jag petar lite försiktigt på dom och säger nej Brukar dom sluta och klättr upp och skutta iväg ist.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus