Så fina de är!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Tack🙂
Tilde & Gerbisarna
Välkommen till sajten, vilka sötnosar du har! 😃
tack!!🙂
Tilde & Gerbisarna
Mina sover oftast tillsammans, i något av deras hus i trä. Dom byter sovställe rätt ofta och jag möblerar om till dom mycket med. :)
Sometimes we must choose between what is right and what is easy
Supersöta gerbiler förresten! 😃
Sometimes we must choose between what is right and what is easy
Välkommen Tillan03 🙂
MvH Tsunamis
Tack! De är ganska stora så jag försöker banta på dom lite,så hör gärna av er om ni kan något knep eller tips:)
Tilde & Gerbisarna
Ge dem mindre mat, ge de bara mat när skålen är tom, de behöver allt fett, protein osv.
Tack för tipset! Har gjort det ganska länge men de är fortfarande väldigt stora, jag brukar ha lite olika hinder till exempel krypa,hoppa, springa m.m. Finns det något annat sätt eller något mer jag kan prova?🤔🙂
Tilde & Gerbisarna
Jättefina gerbiler!
så fina dom är 🙂
Tack!
Tilde & Gerbisarna
Nöten var inte lika bra på att äta ur en liten hjärtformad skål!!:D
Tilde & Gerbisarna
Jag och lollynonna funderar på att sätta ihop Primus och Nöten med en eller två ungar från violas eller Saharas kull. Om vi sätter ihop de med bara en kanse primus och nöten dör och då måste man hitta en ny, men om det är två så är ju den inte ensam. Låter det bra?
Tilde & Gerbisarna
#27 hur gamla är Primus och Nöten?
1år och 4 månader tror jag
Tilde & Gerbisarna
#29 då är det ju ganska lång tid innan dom dör, så då tycker jag att du bara ska köpa en unge till isåfall, för det blir ju större chans för bråk ju fler gerbiler man har :)
Jag tycker att du ska vänta eller eventuellt skaffa två stycken till som bor i en egen bur. Enligt mig är det onödigt att riskera något när du har en bra och fungerande flock, för ju fler gerbiler du har desto större chans för bråk.
Skulle dock säkert funka med en ny, men tycker du ska vänta lite med det också. Du har ju inte haft Primus och Nöten så jättelänge, så börja med att lära känna dom ordentligt. 🙂