Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 4019 ggr
Whippetgerbilen
0

Hur bor era gerbiler?

Är ny här så jag testar att göra en tråd🙂Hur bor era gerbiler?Lägg gärna upp bilder och skriv vad ni har för inredning🙂.Får se om jag hittar bild på min bur,men det är ett akvarium vet inte måttet exakt men stort är det🙂.Jag har två hus,en träkub med hål i,trärör,toarullar,kartonger,matskål,vattenflaskor och en burk med sand i, jag har kutterspån som bottenmaterial😃.

Dogs is my world ♥

Daje
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

& välkommen :)

mina Gerbil honor bor i en Dunabur av störrestorlek, fick dem för någon vecka sedan & de är redan hur goa som helst mot mig. Otroligt mycket "roligare" än hamster som jag haft förr. Hur som helst så har mina som inredning mycket kartonger eftersom att de äskar att bo i den & sedan gnaga sönder dem efter 2 timmar. Sedan köpte jag mig en kokosnöt i fredags som jag hade sönder & tog ur all kokos för att sätta in i deras bur att ha som bo då de annars sover i sandskålen. ( självklart kokades kokosnöten innan jag satte ner den )

Mycket toapapper,kartonger av alla dess storlekar & pappers rör går åt hemma hos mig. Fått 3 st papperspåsar med bara toapapper av grannar, vänner & familj så nu jäklar skall de få gnaga :D Har fått ställa sandskålen på en annan skål då de annars drog in massa strö in i sandbadet vilket fortfarande händer ibland ;) Skall bygga mig ett trähus åt dem & även en "hylla" där matskålen kan stå på men håller på att leta efter ett akvarium för fulla muggar & varit sjuk så har ej haft tid. Men nu när jag är frisk så skall det byggas till Sessan & Diva.

Kan även påpeka att det brukar vara mer spån men just nu har de så mycket som de tuggar på så kommer bli mer de kan gräva i ;)

[GerbilLooover]
0

Jag har en samla från ikea på 130 liter, i den har jag kutterspån från granngården som bottenmaterial. Just nu har dom massa toarullar, kartonger, en sandskål + en likadan sandskål nergrävd (dom gillar den mer än hus), lite olika trärör och ett "skohus" :) sen har dom såklart matskål och vattenflaska ;) men åka troligen städa imorgon så kan nog lägga upp en bild på nya inredningen då, när det inte är nergrävt.

Whippetgerbilen
0

#2 Gör det!😃

Dogs is my world ♥

panini
1

Har några "gamla" bilder :) Här bor Ozzy och Torkel :) 200L

panini
1

Här bodde Aili, ca 100L

Whippetgerbilen
0

#4 Fint!

Dogs is my world ♥

Gerbilles
4

Så här ser det ut hos Cola just nu. 🙂

panini
0

#6 Tack! :) #7 Vilket gerbil paradis han har! ;)

Gerbilles
1

#8 Det gäller ju att han har lite extra roligt nu när han är själv! 😃

panini
1

#9 Haha ja det stämmer ju! Har några ensamma nu och de får ju det lite roligare än de andra! Massa tunnlar, kartonger och annat ;) :D

[EmmaPemma1]
4

Lägger upp en bild på Ariels lilla paradis (400 l) :D Ursäkta dålig kvalité på bilden! ;)

Whippetgerbilen
0

Fina burar alla har!🙂

Dogs is my world ♥

thea_thea
0

Kan lägga upp en imorgon :)

_Alicia_
0

#7 Vad fint lilla Cola får nu när han är ensam! :) Hur stort är akvariet? Tror det är ett precis likadant som vi har. 😃

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

Gerbilles
0

#14 Tycker så synd om honom nu på grund av det så han blir riktigt bortskämd med en massa kartonger och andra skojigheter.. 😊 Akvariet är ca 170 L. 🙂

thea_thea
1

Här bor Crizz och Conny som kommer från paninis och är helt underbara :) Akvariet är på 260 liter och är inrett med toapapper, spån, pappersflätor, gångar, rör, kartonger och annat gerbiler älskar ;)

panini
0

Gud vad fint killarna har det! Lyx! ;)

thea_thea
0

Bara det bästa är bra nog ;D

Gerbilles
0

#16 Pappersflätor, vad är det för något? Lät spännande 😃

thea_thea
0

#19 Flätor av antingen tidningspapper eller toapapper eller vad du nu vill ha för något. Knyt bara ihop den i en ände så kan dom fläta upp den själv, jättegulligt! Och sen gnager gerbilerna som galna och nospussar en av lycka ;)

Gerbilles
1

#20 Åh, va gulligt! Får ta och testa det någon gång 👍

[EmmaPemma1]
0

#21 här är en tråd om hur man gör leksaker som några inte ens har hört talas om, om du skrollar ner så ser du "recept" på papperfläter och papperbollar ;)

thea_thea
0

#22 Va? Glömde du en länk eller är det bara jag som är trött?

[EmmaPemma1]
0

#23 ja, länken verkade inte följa med x) Men här kommer den: http://hamster.ifokus.se/articles/50ec37cbd3b4fd7a950573ec-hemmagjorda-leksaker-idtorka?discussions-1 Haha ;)

thea_thea
0

#24 Jaha, det är lätt hänt att glömma en länk ibland :) Det var faktiskt där jag fick iden från, fast sen spann jag vidare och utvecklade den! Haha den längsta jag gjorde var säkert minst 60 cm!  Du borde testa att göra det, speciellt med tidningspapper om dina gerbiler behöver lite extra svåra saker att gnaga på :D

Whippetgerbilen
0

Mina bor i ett akvarium,men för några timmar sen så fick vi ett nödläge.Min systers hamster hade gjort ett stort hål i sin bur och rymt!Vi hittade henne sedan och vi var bara tvungna att lägga hamstern i akvariet.Så för TILLFÄLLET bor gerbilerna i en dunabur….Men imorgon ska vi fixa ett nytt akvarium till dom🙂

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
2

Nu har den lilla hamstergalningen fått ett nytt akvarium,så gerbilerna ska få tillbaka sitt!😃

Dogs is my world ♥

[EmmaPemma1]
0

#25 60 cm? Gud vad lång!🥵

Ska testa så fort jag kan!

Whippetgerbilen
1

Här är då Totte och Gottes akvarium:)

Dogs is my world ♥

peter069
7

Såhär bor Nemo och Mini Peter

_Alicia_
0

#30 Coolt!

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

ulrikame
1

så här bor tillie och jasmine

Gerbilles
1

#32 Härligt med så många rör 👍

ForeverEmma_
0

#30 Gud vad fint dem bor. Har du gjort den själv?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

peter069
0

#34. Tack, ja det är en Ikea expedit som vi byggt om. Gerbisarna trivs toppen!