Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 646 ggr
_Alicia_
1

Gerbilskinn/päls

http://foxmooncrafts.deviantart.com/art/Gerbil-skins-213326167

Är det riktig? :o

Känsliga tittare varnas
Mvh Sajtvärden

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

[Tassy]
0

Ja, det ser äkta ut.

_Alicia_
0

D:

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

Whippetgerbilen
0

Oj vart har dom fått tag i dem?:( Det bästa vore ju om de kom från djur som redan var döda.

Dogs is my world ♥

_Alicia_
0

Jag läste kommentarerna, det stod att personen hade köpt redan döda och nerfrusna gerbiler (som skulle vara orm mat) och t"tagit" skinnet.

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

linn8
0

Blä, jag skulle inte vilja ha såna liggandes här hemma:(

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[[tjattehonung]]
0

Tänk om de gerbilerna hade fått leva istället….

[VampireGirlElvira]
0

Huvvaligen så äckligt. :(

Gerbilles
6

Om jag har förstått det hela rätt så har personen köpt dom frysta gerbilerna som mat till sin(a) reptil(er) och sedan tagit vara på pälsen. Alltså har personen inte köpt bara för pälsens skull, utan som mat till dennes husdjur. Jag tycker i alla fall inte det är fel, men om personen köpt bara på grund av pälsens skull så är det en annan femma.

[Budgies]
0

NEJ VAD ELAKt!

[GerbilLooover]
0

håller med #8 om att det är okej om den köpt som mat till sina reptiler, men förstår inte vad man ska använda gerbilpäls till, går ju inte direkt att göra kläder av det..

_Alicia_
0

#8 #10 som jag förstod i kommentarerna på den sidan så köpte den bara gerbilerna för pälsen. Den skrev något i stil med "dem var nedfrusna, jag köpte dem i en djuraffär jag har inga ormar men man kan ju använda pälsen" fast på engelska.

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

moawi
0

Det verkar vara en konstnär som arbetar med uppstoppning av djur och även att ta vara på deras skinn/pälsar. Finns uppstoppade kaniner, möss, råttor, ekorrar och allt möjligt på hens hemsida. 

Jag ser inget fel med att stoppa upp djur om man nu har ett intresse av det, däremot tycker jag att det är fel att köpa döda djur från djuraffären bara för att stoppa upp dem när de annars hade kunnat mätta andra djur, som reptiler. Genom att köpa döda djur som annars hade gått till reptiler så betyder ju också det att fler djur måste dödas för att uppfylla efterfrågan. Det står på personens profil/hemsida att hen inte stödjer uppstoppning av djur som dödats enbart för det ändamålet (uppstoppning), men det håller ju inte riktigt hela vägen tycker jag, eftersom att köpa reptilmat innebär att fler djur måste dödas för att mätta de reptiler som annars hade kunnat äta djuren som stoppades upp.

Enligt mig hade det varit mer etiskt rätt att enbart stoppa upp djur som dött en naturlig död. Men det är min åsikt det.

Gerbilles
0

#11 Jaha, jag som nästan var säker på att jag läste att personen skrev att gerbilerna inte var dödade endast för pälsens skull. Kan dock ha missuppfattat eller läst fel, då jag inte läste särskilt noga.

Anne.K
0

#13 de var från början fryst ormföda som personen i fråga köpte hem för att flå av skinnet på som jag förstått det. Så det är ju köpta av personen enbart för pälsen som jag fattar det som.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gerbilles
0

#14 Då var det nog bara jag som läste för slarvigt helt enkelt.