Kiwi! :)
Anledningen till att Kiwi fick heta Kiwi var för att jag ÄLSKAR kiwi alltså frukten! :) varför fick dina gerbiler heta som de gör?? :)
ok onödigt forum men ok
Molle fick heta Molle för att.. det var det enda gulliga namnet jag kunde komma på😍 det här var flera år sedan.
jaha okej! :) Molle var ett gulligt namn! :)
Hoppsan fick heta Hoppsan för det var det namnet han hette från först början. =D
jaha okej! fint namn! :)
mina fick heta Lakrits och Pralin för att jag älskar godis ;)
haha, jätte fina namn! :) ja älskar också godis:)
Hercules och Legolas fick sina namn för att jag avgudar de namnen! Har alltid älskat namnet Hercules! Och Legolas tyckte jag att vår kattunge skulle heta, men ingen annan tyckte om det så jag bestämde att min lilla bebis skulle heta det! ;)
☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over
Nyx och Luna fick sina namn väl genomtänkta. Nyx kom jag på först. Ville ha något kort och bra men med innebörd. Nyx är nattens gudina i grekisk mytologi. Sen försökte jag hitta ett till bra namn från grekisk mytologi till Luna men inget passade. Då vart det att koppla namnen till färgerna på dem. Jag hade inte sett bild på dem och när jag fick höra att Nyx var grå så tänkte jag ganska mörk grå……därav nattens gudinna Nyx. :) men hon är väldigt ljus men älskar namnet så det vart det ändå. Och Luna betyder måne på spanska. …..självklart är Luna vit :)
Nalle fick heta Nalle för i början va han rätt lugn (motsatsen till nu) men han har alltid sett ut som en trött liten Nalle precis när han vaknat :3 sen tycker jag han har en speciell "teddybjörn färg". Merry är döpt efter Merry från sagan om ringen, hade typ 3 månader innan vi skaffade gerbiler bestämt att jag skulle ha ett djur som skulle heta det ;)
Milo hette Milo eftersom jag älskade det namnet!
Cola fick sitt namn på grund av att han hette redan det och jag kunde inte komma på något bättre.. 😂
Till dom nya gerbilerna är jag inne på namnen Norbert och Nimbus som båda kommer från Harry Potter. Dock får vi se om det passar dom och har massa andra namn jag också gillar. 🙂
Mina heter Totte och Gotte för att jag har alltid gillat namnet Totte och ville ha något som rimmar så då kom jag på Gotte och dels för att han är ett matvrak!😃
Dogs is my world ♥
Rocky fick heta Rocky för det hette han hos förra ägaren.
Palatino fick heta det för att så står det i stamtavlan.
Bella fick heta det för att så står det i stamtavlan.
Det enda jag kommit på själv är Becki, som egentligen heter Betty i stamtavlan.
Peach hade en syster som hette Daisy - Prinsessorna i super mario. När Daisy dog skaffade vi Zelda, men vi hade ju slut på tjej-namn från super mario, så vi döpte henne efter Zelda-spelen istället.
Mario räddar Peach pojkvän i super mario-spelen och Luigi är marios bror. Link är den som räddar Zelda.
Alltså, fem gerbiler och fem spelkaraktärer. Kan inte skaffa fler nu för har slut på namn ^^,
http://aekitsune.blogg.se
Elvis heter Elvis eftersom han är black, och Elvis Presley hade ju svart hår, haha ;)
Bara en liten fråga: Tål gerbiler verkligen kiwi? :o
Bianca visste jag att en av mina gerbiler skulle heta innan jag ens hade köpt dem, och hon hade även turen att vara vit vilket passa perfekt till hennes namn.
Wilda fick sitt namn i bilen på vägen hem, då jag tycke hon var väldigt sprillig och en aning vild. Det visade även sig att hon var xD
(Har haft mina gerbiler nu i 4 dagar och man ser redan deras personligheter :D )
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Mina heter Quito och Io, och de hette det redan från första början.
Io är ett namn från en utav Jupiters månar och Quito är en huvudstad i Ecuador.
fina och annorlunda namn c: <3
Vanilj fick heta Vanilj för att det var det finaste jag kom på!
Cookie fick heta Cookie för att jag älskar kakor och det lät konstigt med Kakan.
Min lilla dräktiga gerbil Rubin fick heta så för att hon hade röda ögon.
Smaragd fick heta så för min månads-sten är smaragd och hennes ögon säger typ till mig
-SMARAGD! SMARAGD!🙂
Hörrö! Jag heter Kakan! 😃😡😉 #18
okej Vanilj var ett jätte fint namn ju! :) cookie var också ett fint namn passar bra till en person som gillar kakor! x) LoveYouSign, dina namn var rätt så annorlunda men också väldigt fina! :) ForeverEmma_, Bianca är ett jätte sött namn, när jag hör det tänker jag på Bernad och Bianca! :) dom där små mössen! x) pyttipanna nej de tål inte kiwi min gerbil fick heta Kiwi eftersom att jag älskar kiwi! x) aekitsune, jag hade en hund en gång och hon hette Zelda! x) rocky var också väldigt fint! :) Whippetgerbilen, dina namn var urgulliga ju! :) okej jag orkar verkligen inte kommentera alla namn men ALLA var JÄTTEFINA! :D
Kolla gärna min och min halv systers blogg!
ssockertoppar.blogg.se
om ni undrar så är det våra gerbiler som är sockertopparna! x) men vi har inte laddat upp några bilder på dom än, och vi har inte skrivit så mkt men det kan vi ändra på om vi bara får några läsare! :D
Lingon fick heta Lingon pga sina röda ögon. Morgan och Roger fick namn efter några bilmekaniker. Knatte, Fnatte och Tjatte fick namn efter Kalle ankas brorsöner. Jag vet inte om jag orkar skriva alla….
Mina gerbiler (som är döda ;() fick namn efter färgen på deras päls. Min guldiga fick heta Guldis och min bruna fick heta Brunis. Kanske inte så kreativt men det passade dem :)
~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️
olivia_ I det var fina namn och rätt kreativa! xD
albino heter min gerbil för hans mörk röda ögon =D
Haha vad gulligt! :D
Min gerbil heter Hana. Det betyder blomma på japanska och jag är extremt intresserad av japan och hon har färgen Blue, och det tycker passar bra på en liten blomma🌺