Äta insekter?
Hej! Är ny här! Har 2 små gerbiler sen snart 2 år tillbaka i höst. När jag gjorde färdigt buren för att flytta upp i landet så flög en liten malaktig insekt in hos dom. Aurora (Min vita gerbil) såg den och stoppa den illa kvickt i munnen.
Är detta farligt? Har nu gått en vecka sen detta hände och hon verkar inte lida. Lite seg bara men äter, dricker och gräver som en galning.
May the Gerbils be with you :3
Nej, det är ingen fara. Du kan till exempel köpa syrsor eller zophobas på djuraffären och ge dina gerbiler om du vill det. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Okej tack då vet jag det ^^
Dom brukar mest få blandmat, ris, morötter och liknande så blev orolig när det var hennes första reaktion :)
animaliskt är bra för dom att äta oxå då dom äter det i naturen så det är absolut ingen fara :) jag skulle faktiskt föreslå att du köper några syrsor då och då så dom får i sig det animaliska :)
Ska kolla in det på måndag när jag varit på arbetsförmedlingen. Se vad min lokala djurbutik har att erbjuda :)
dom flesta har det :) tror typ alla butiker runt mig har iaf… och dom 2 jag jobbar i har det iaf :D