Uppfödare i Skåne
Hej Jag undrar om det finns någon gerbiluppfödare i Skåne?
Är intresserad av att köpa två gerbils. Om det finns någon uppfödare i skåne som har ungar som snart är leveransklara eller redan är det så hör gärna av er :)

Jag finns i Ystad & har 2 hanar & 1 hona lev klar den 29/6 :) Tyvärr är vi inte många i Skåne men transport finns oftast om man letar utanför "gränserna" :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
hej jag har en kille kvar helsvart 9 veckor finns i halmstad
Tack för era svar. Halmstad känns lite långt tyvärr. PaaatyPalm, hade varit perfekt men vill ha gerbiler med svarta ögon om man får lov att vara så "petig". Var i djuraffären idag och frågade var dom köpte in sina gerbiler ifrån, tjejen jag snackade med visste inte men det var ingen privat uppfödare iaf. Om man nu skulle köpa från affär, är det svårt att vänja dom av vid att gräva i hörn och andra beteendestörningar? Kanske det löser sig när dom får komma till en bur med mycket mer spån än vad dom har i affärerna eller?
#4 Om jag var du skulle jag ändå övervägt att köpa två med röda ögon, även fast det inte är det du helst vill ha. Är sån himla stor skillnad på djuraffärsgerbiler (speciellt från grossister, typ imazo) och uppfödargerbiler. Har du otur med djuraffärsgerbilerna kommer du tyvärr få monster som bara kommer bita efter dig och aldrig bli direkt handtama 😐
Så tråkigt att dom inte tar hand om djuren på rätt sätt :( Nästan så att man vill köpa dom från affär för att ge dom ett bättre liv. Transporthjälp har jag läst om lite här och var, vad innebär det? Trist när man har allting klart, bara de små djuren som fattas :)
#6 Är ofta aveln det gått snett med sånna individer. Och nej, köp inte dom för att ge det ett bättre liv! Då kommer bara två nya in, osv. Blir lite av en ond cirkel.
Transporthjälp är när någon helt enkelt hjälper en med transporten, ofta mot en liten summa. Kolla Djurtransport.ifokus.se
Jag har tidigare använt mig av transporthjälp och det är jätte smidigt. I mitt fall var det en tjej som skulle från sthlm till varberg, så hon hämtade upp gerbilen från uppfödaren från i närheten av sthlm och tog sedan med sig den hem till min stad när hon ändå skulle dit.
Kan tippsa om gruppen Djurtransportshjälpen på facebook.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Vi har uppfödning av gerbiler och vi finns i Sjöbo i Skåne, men ska inte ta nästa kull förrän till hösten och så länge vill du säkert inte vänta ;)
Vår hemsida: http://paninisuppfodning.weebly.com/
Jag letar också uppfödare i skåne. Jag kan tänka mig att vänta om niinte hittat någon annan innan. Tack för länken, ska kolla in er. När till hösten hade ni tänkt er?
Har planerat att para Calypsos Maya *Elvira*, Burmese Pied Variegated och Paninis Alexius, Black, i slutet på juli-början på augusti. Sen så får vi se om tycke dem emellan uppstår :) Även fler parningar till hösten är planerade. Håll gärna utkik på hemsidan, det kommer att stå där!