buren då
jag ska ju ha en sån där galler bur för ska sätta ihop hona och haane i sommar. går det då att man köper ett sånt där gerbilarium och tar bort galler delen?:-)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Du kan ju köpa en vanlig gallerbur och ta av gallerdelen, är inte det billigare?

Varför ska du ens ha en gallerbur?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#2 Hon skrev att hon skulle sätta ihop två gerbiler, så då ska hon väl använda gallerdelen till ihopsättningen.
#3 Man behöver inte alltid använda gallerbur, jag använder inte alltid det. Fast man ska kanske ha lite mer erfarenhet om man ska sätteihop utan gallerbur………
#4 Jag vet att man inte måste ha gallerbur till det, men TS menar antagligen att hon ska använda det när hon sätter ihop gerbilerna 🙂
Par med hona+hane brukar inte vara jättesvåra att introducera. Jag brukar släppa ihop dem i en nystädad bur eller på golvet när honan brunstar. Så det är inte säkert att du behöver en gallerdel, i så fall kan jag rekommendera att köpa en begagnad, billig bur och lyfta av gallerdelen.
Inte för att tråden handlar om det, men såg på din profil att du är tio år. Du har väl en förälder med dig som hjälper dig? 🙂 Jag utgår från att beslutet är genomtänkt och att du och din förälder/familj är medvetna om vad det innebär att avla på gerbiler. Det finns många andra barn i din ålder (och framförallt deras föräldrar som är de som ska ta ansvaret) som ser gerbiler som ett litet, obetydelselöst djur som man kan avla på bäst man vill, för "de är ju ändå så små". Det är jättetråkigt att det här tänkesättet existerar, gerbiler är ju levande varelser liksom andra djur, som hundar och hästar, som man behandlar med desto mer respekt. Men det var bara en parentes.
För att återgå till ämnet, så är gerbilarium dyra, så jag rekommenderar att titta efter små gallerburar på t.ex. Blocket i så fall :)
#6 okej tack! ja mamma hjälper till. jag har också ett syfte för kullen🙂 men blir det inte bråk då om man släpper dem? men iofs om hon är i brunsten så 🙂
// Linah
Gerbilsidan
Nej har honan respekt för hanen och inte ger sig på honom och biter så brukar det inte vara någon fara. Hanar ger sig väääldigt sällan på honor utan det är alltså vanligt tvärtom.
MvH Tsunamis
#8 tack! (inte kunnat vara här på länge för datorn har krachsat)
// Linah
Gerbilsidan