Två nya har flyttat in :-D
Nu har jag hämtat hem två nya små gerbiler <3 Linda och Lotta.
Hur goa som helst!!! Det var ett tag sedan jag hade gerbiler nu så det var kul att skaffa nya igen :-) Jag har saknat det. De är så sjukt roliga!
Jag har lagt in fler bilder och även en film här om ni vill se:
Jag verkar bara kunna lägga in 1 bild här?
En fråga bara? Äter era gerbiler daggmask?? Jag vet att de förra jag hade var tokiga i daggmask men jag vet inte om det är bra att ge dem det?
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
Vad roligt! :)
Tittade in på din sida, och såg att du hade ett springhjul till dom och inte så särskilt mycket spån. Hjul är inte bra för ryggen eftersom svansen är en fortsättning av ryggraden och då blir det ju som att man böjer upp ryggen, så ta ut det. Sen har du ju upptäckt att gerbiler älskar att gräva, så du får gärna fylla på så de har minst 20 cm spån, då blir dom nog glada! :) Annars jättefin burinredning, vart har du köpt stenarna? :)
Aha, jag tänkte att eftersom hjulet är så stort så var det inga problem, men i så fall så tar jag bort det!
Jag kan tyvärr inte ha högre med spån för då går det över framkanten, där jag öppnar. På första bilden ser det lite ut för det var packat, nu är det ännu högre än på andra bilden efter att de "röjt om" ordentligt. Jag ska se om det går att fylla en aning till.
Stenarna köpte jag i akvariebutiken! De är sjukt snygga!!! Barken har jag köpt på en reptilmässa :-)
Huset använder de bara som buslåda… haha. Boat har de gjort nere i spånet under en av barkbitarna. Gullpluttar <3
/Bondmoran
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
Ett tips är Cotton comfort. Det säljs i många djurbutiker. Det är bomull som de kan gräva gångar i och skvätter inte som spån. Du kan därmed ha ett tjockare lager och behöver bara hålla emot lite när du öppnar buren.
#3 Cotton comfort? Det har jag aldrig hört talas om :) Har du det? Är det som typ hamstervadd eller hur är konsistensen? Du skrev ju bomull men fattade inte riktigt ändå ;)
Hm, det måste jag kolla upp!
/Bondmoran