Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 2123 ggr
Livandivan
0

Vilken bur är bäst?

Vilken bur är bäst till gerbiler? Kan man använda en samla-låda eller en 130 liters låda från RUSTA? Jag har också hört om "gerbilarium".

Vilket är bäst?

Med vänlig hälsning / Livandivan <3

Gerro
0

Av dom två så säger jag klart Samla lådan.

CaptainBunchie
3

Jag skulle säga att akvarium eller specialbyggda gerbilburar (inte de i djuraffären, utan hemmabygge) är bäst.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Gerro
2

Håller med #2 .
Akvarium är väldigt bra & snygga! Tyvärr så kan det vara lite bökigt att göra rent dom då dom är lite tunga. :)

BettaSplendens
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast man måste väl inte flytta buren när man gör rent buren eller? Jag bara skopar ut allt spån, dammsugar upp resterna och torkar ur den med en trasa eller så storstädar jag med såpa. 

Själv använder jag både hemmabygge, akvarium och samla och min favorit av alla är helt klart hemmabygget.

Gerro
0

När jag storstädar buren så brukar jag ta in den i duschen eller tar ut den på gräsmattan & spolar av den ordentligt. :)

Anne.K
0

Jag har här hemma akvarium, hemmabyggda burar och multiduna. Och mina hemmabyggda burar tycker jag helt klart bäst om. Dom går inte flytta på dock då de är byggda som en enda enhet fast i väggen men städning och sånt är inga bekymmer. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Livandivan
2

Okej! 

Tack alla för tipsen! 

Jag har 2 st lådor från RUSTA till mina gerbiler. Jag ska snart köpa 2 större burar.

Med vänlig hälsning / Livandivan <3