ungar och mat
Mina små blir 14 dagar imorgon, när slutar de dia på mamman? och ska de ha någon speciell mat. eller börjar de gnaga på samma mat som mamman, tänkte deras tänder är ju inte så stora i början eller fixar mamman frön och sånt åt dem. hur funkar det
De diar fram tills de är ca 3 veckor gamla, en del kan även dia lite in på vecka 4… När det gäller mat så börjar dom äta samma mat som mamman äter sedan när de börjar provsmaka :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
ok. då får jag snart börja ställa ner matskålen, nu står den uppe på taket till huset så det slipper bli så mycket spån i det
Du kan ställa ner matskålen redan nu då de när som helst kan börja bli nyfikna och vilja provsmaka även fast de fortfarande diar. :) och se även till att ha vattenflaskan tillräckligt lågt ner så att även ungarna kan lärasig attdricka ur den med om du inte redan sänkt ner den.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ja just det, vattenflaskan hade jag inte tänkt på, jo det borde bli till helgen de öppnar ögonen så då borde de börja komma fram, om mamman tillåter det, hon är väldigt snabb nu och ta in dem om de råkar komma fram:-D