Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 515 ggr
Lumo
0

Är det samma innehåll i fodermedlen?

Hej hej!

Idag var jag runt lite i olika affärer och hittade ett kaninfoder (SJÖBOGÅRDENS LYXBLANDNING) som jag tyckte innehöll samma ingredienser som i gerbilblandningen som jag ger mina gerbiler.

(EX: Majsflingor, johannesbröd, ärtor, solrosfö (Plockas bort som godis)

Och då tänkte jag så här: Kan man inte köpa detta istället för blandningen som kostar nästa dubbelt så mycket?

Tacksam för svar// Lumo 😃

moawi
1

Det beror lite på hur ingredienserna är sammansatta - dvs hur mängderna och näringsvärdena ser ut. Kika gärna på förpackningen och läs, vuxna gerbiler behöver ca 12% protein och 6-8% fett. Om värdena skiljer sig mycket kan man behöva komplettera med någon mer ingrediens för att väga upp.

Lumo
0

Tack för tipset skall kolla! :D

panini
0

Jag har sjöbogårdens och den är inte alls bra, det är bättre att sattsa på Gerbil Nature, mycket bättre och bättrekvalitet.

(har sjöbogårdens och gerbil nature just nu för 5 av mina töser åt innnan ingen annan än sjöbogårdens ;P)

panini
1

Annars så kan du kolla på zooplus.se där har de 2 påsar gerbil nature för 69 kr. och om man beställer för 500 (tror jag) så är det fri frakt :) Där inne finns även något som geter Bunni gerbildröm och JR farm gerbil-kalas som jag också tycker är retså bra. :)

De har även Gerri Gerbi, kanske inte världens bästa, men de tycker om den :) Så man kan ju beställa lite olika och testa och se vad man själv tycker ;)

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/foder_gnagare_smadjur/foder_moss_okenrattor

moawi
0

Jag säljer även foder på min hemsida till ett hyfsat pris (i klass med Gerbil Nature på Zooplus), just nu har jag lite prova på-rabatt så det blir billigare :) Om du vill testa ngt annat menar jag.