Könsbestämma!!
Mina fyra bebisar har blivit 4 veckor nu och jag behöver hjälp att könsbestämma. Lägger upp bild efter bild i kommenatrerna och ger de varsitt nr.
Jag är ingen expert på detta alls, men jag tror att #3 är en kille och #4 är en flicka :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Skulle säga att samtliga utom 3an är flickor :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#6 Samma här
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
#3 är en mycket tydlig kille iaf :P och resterande ser ut att vara flickor :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag håller också med att #3 ser ut som en kille och resten små tjejer :)
Jag tycker också att #3 ser ut som en hane! Och de andra ser ut som honor! :)
//Lisa :)
Tack för era svar! Det var de svaren jag hade räknat med men hoppades på att det var någon mer hane. :/
2 & 4 ser ut som honor och 1 & 3 ser ut som hanar. Men skulle vilja ha en bättre bild på 1an.
håller med dem flesta 3:an är en hane resten honor =)
hona skulle jag säga
2 och 3 ser ut som hanar men det är jättesvårt att se på bild!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Håller fast vid att samtliga utom 3an är honor :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Ok. Åkte till djuraffären för att få hjälp och då sa de att den ljusa helt klart var en hane men att den sista jag la upp nu (femman) TROLIGTVIS även var en hane.
Men det kan ju va bra att veta säkert så jag inte sätter in den med andra hanar och det så småningom blir mer bebisar. 😮
Blir inte klok på detta..
Har du ingen uppfödare i närheten som kan kika?
Sajtvärd på degus.ifokus
Nä jag tror inte de, har inte hört om nån iaf.
Ungarna är snart sex veckor. Hon ska väl inte kunna bli gravid rikigt än om det skulle visa sig vara en hona? Tänker att det kanske blir lättare att se inom snar framtid..?
har du otur blir det som för mig😭 Skulle ha 3 hanar men hade 2 och 1 hona så nu har jag 8 st små.. men med dessa 8 har jag bokat tid till djurkliniken och en veterinär som är duktig på smådjur, så jag ska åka dit när de är 4-5 veckor och sen stoppa dem i resp han och hon bur så de ej blandas ihop.. Du kan kanske kan hör med din lokala vet om de kan hjälpa dig.. så du slipper ha samma ångest som jag har över hur jag ska bli av med de små 🤔
Var finns du?
Sajtvärd på degus.ifokus
Svar till #21 : Jag köpte två honor i djuraffär och den ena visade sig vara gravid. Så jag blev "lite lätt" chockad när jag två veckor senare hittade ett gäng småttingar i buren rätt. Bestämde mig för att behålla hanar om jag fick fler än en och honorna tog djuraffären tillbaka (tyvärr) eftersom jag ej hade plats för de.
Så jag hamnade i i stort samma sits som dig alltså ;P
Men eftersom djuraffären tror att de är två som var hanar men de flesta här inne tror den ena kan va en hona vet jag inte hur jag ska göra. Klarar ju inte av en kull till nu!
Jag har lärt mig att aldrig mer köpa djur i en djuraffär iaf ;)
Svar till #22 : I närheten av Trollhättan
Hmm okej, Joakim Einarsson finns i Trollhättan
Sajtvärd på degus.ifokus
jag tycker det är en hona. Om dom är lika gamla så borde du kunna se det som andra hanen, någon man inte gör. Man kan ju se det genom hur pass större eller "uppsvullen" baken är. jag tycker femmans bak är mindre och ser likadan ut som dom andra honorna.
#5an är svår att se men jag tycker fortfarande att det ser ut som en hane men inte en lika tydliga som sin bror. de anadra två är ju tyydliga honor dessutom.
Den åldern skulle jag säga är oerhört svår ibland. tycker också det ser ut att kunna vara en hane så avvakta nån vecka eller två till och ta nya foton sen.
MvH Tsunamis
Vill bara säga att nu kan jag med 100% säkerhet säga att det var en hane den sista. Det syns väldigt tydligt nu. Så nu slipper jag oroa mig för att det ska bli bebbar i buren :)
Tack så hemskt mkt för alla svar jag fått!
#29 Vad bra att det var en hane då som du hoppades på :)
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida