vad kan h hänt?
Hej! Idag när jag gick ner till gerbilerna var heeela dera vattenflasta tom och allt låg i spånet!
Spånet var superblött så jag fick ta ut ganska mycket av det. Men är det någon som vet vad som kan ha gjort så att det hände?
MVH Gerbil123
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
Har hänt mig med. Dom petar väl ner dom när dom får tråkigt :)
men vatten flaskan satt kvar det var vattnet som hade åkt ut:)
Mvh
Jaha, då är det nog fel på flaskan, jag skulle bytt ut den för det är inte bra om spånet blir blött :s
Sånt har hänt mig också
Ibland kan flaskan också hamna i fel läge eller vad man ska säga, så allt sipprar ut.
Jag hade missat att det var en gummiring som hade lossnat innuti korken på min flaska en gång och då stod allt vatten och droppade ut rakt ner i spånet. Så kolla gummiringen att den sitter på plats.
okej men var sitter den där gummiringen? 
Mvh
Inne i korken på flaskan ska det sitta en gummiring runt - lite svårt att förklara men den ska sitta där i en "skåra" och när du skruvar på själva korken med pipen dom dricker ifrån på själva flaskan så är det den som hindrar vattnet från att droppa ut - om du har fler flaskor så skruva av korken och titta inne i "locket" på den :)
#8 oj det sitter ingen ring där, det förklarar ju sken får åka och köpa en ny.
#9 aa jag ska åka och köpa en ny. Jag har en trixie vattenflaska i plast. Den verkar inte vara så bra för idag kom det inget vatten ur den så båda pojkarna sprang till vattenflaskan när dem fattade att det kom vatten ur den igen så åker och köper en ny så fort som möjligt! :)
Mvh
Ibland kan det vara så att de tar tag i ståltråden och skakar flaskan så vattnet flyger. Har hänt mig massa gånger. När de inte helt enkelt råkar riva ner hela flaskan.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Hade en hel vattenpöl, tog 1 minut sen var vattenflaskan tom. Läcka. Hela spånet var blött, deras hus av kartong var nedblött och ja..
Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.
:3
Om gerbilerna gräver över flaskan så kan det hända att spånet trycker till kulan och "suger" ut allt vatten. Det hände mig ganska ofta innan jag skaffade större bur.
#13 Åhå, den händer mig rätt ofta med. 😛
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡