Uppfödarkurs
Hej! Eftersom jag och min familj bestämt sig för att ta en kull på vår hona Kiwi när hon är 6 månader (i augusti någon gång) så undrar jag om det är någon uppfödarkurs på g hos gerbil föreningen då jag vill göra det på absolut bästa sätt och jag kommer sedan vilja ta någon kull då och då som "hobby" då detta är mitt absoluta största intresse och har alltid velat bli uppfödare och känner att jag är redo nu! :)
Ta kontakt med gerbilföreningen. :) Jag själv är registrerad uppfödare i SHF (med gerbilsektion) så har tyvärr ingen koll på när/var/hur Svenska gerbilföreningen anordnar saker.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ligger inte Svenska gerbilföreningen på is?
MvH Tsunamis
Men kommer inte din gerbil från djuraffär? :/
Är det tillräckligt många som vill gå uppfödarkurs så drar vi ihop en utan problem i Sgf men tyvärr har det än så länge inte varit så stort intresse från folk.
#3 Inte mina nya :) har inte uppdaterat min profil om det stod där.. :) #4 okej… Hm, tyckte Sgf verkade bäst men får väl kolla hos dom andra föreningarna också då… Någon som vet om det anordnas kurser någonstans då (Stockholmsområdet) där man kan få licens typ som 14 år med en vuxen som huvudansvarig :)
Jo det kommer då vara i Stockholm då de flesta aktiva bor där. och det brukar alltid gå bra då att båda barn och vuxen går kursen + gör ett prov. Sedan står uppfödningen på målsman tills barnet har blivit äldre eller om båda vill stå på uppfödningen. Föreslår att ni mailar Sgf och ser om det är fler som vill gå kurs.
Okej då gör jag det, tack så jätte mycket för alla svar :D