Puff är borta... :'(
Vet inte vad som hände, tidigare idag visade hon inte något tecken på sjukdom. Men nu skulle jag se till gerbilerna innan jag gick och lade mig och då såg jag att Puff låg ned. Jag blev såklart orolig och tog upp henne försökte få i henne vatten, hon hade inget sår, ingen knöl, men hon var kall. Jag lade in en handduk i buren och mer hushållspapper och extra mkt mat och lät henne vila där tillsammans med Piff. När jag kom tillbaka var hon död. :'( Hon blev lite mer än 2 år och 5 månader. R.I.P. Saknar henne så… :'(
Så nu är Piff ensam och jag vet inte vad jag ska göra. Bilden är tagen för bara någon dag sedan.
Nej vad trist :o(

Ååh, va tråkigt. 

Nej! Stackars dej och Piff! *tröstkramar*
Tack, ni är så snälla.
Borde jag sätta ihop Piff med två yngre gerbilhonor, skulle det kunna fungera?

vad hemskt!!!!!!! :'O jag blev förkrossad när molly dog.. tycker synd om dig.. =( hoppas piff klarar sig ensam då.. :(
#8 jag vet inte kan inte så mkt om gerbiler men hoppas nån som kan mer svarar …..

Nej, va tråkigt! Beklagar sorgen..verkligen..
Lever dina gerbiler lika länge som våra vanliga?
I så fall har ju Piff - förhoppningsvis - ett par år kvar.. och det vore ju inte bra för henne att va själv så länge..
Men jag vet inte alls om det går att para ihop äkta gerbils med våra vanliga..
Kanske EmmaJo eller Twister vet?
På www.zoonen.com finns ju en tjej som heter Angel_007 som haft en del olika gerbiler & jirdarter.. Kanske hon vet?
Men jag tyvärr inte hur ofta hon är inne på zoonen längre
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Mongoliska gerbiler och Egyptiska bör man nog inte blanda. Har aldrig hört att det inte går, men med gerbiler borde det ju vara som med de flästa smådjur, att man inte bör blanda olika arter…..
Men som EmmaJ säger, fråga Angel_007 på zoonen eller på det här gerbilforumet (engelskt): http://gerbilforum.proboards21.com/index.cgi?board=europe&action=display&thread=1128865720
Har sett en del där som har Egyptiska gerbiler…

tråkigt att höra, hoppas det löer sig för Piff på något sätt :)

Det var verkligen tråkigt att höra. Hoppas att det löser sig med burkompis till Piff.

Vad tråkigt! Det är alltid lika ledsamt!

Ja, det är verkligen inte roligt att mista en vän

R.I.P. Puff <3
Lite OT men vad är det för skillnad på Egyptiska gerbiler och mongoliska gerbiler ?
TS : Beklagar sorgen.
Verkligen tråkigt… Lille Puff…
Hoppas det löser sig med burkompis till Piff!
Jättetråkigt att höra.. *Tröstkramar* till dig!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tråkigt att höra, kram till dig och Piff 

Nej men gud..jag började smågråta när jag läste
Jag beklagar verkligen! Lycka till nu med Piff och jag hoppas verkligen ALLT går bra!
<3<3<3
Tack, vad snälla ni är. =)
Egyptiska gerbiler blir i medelålder äldre än mongoliska har jag hört, inte så väldigt ovanligt att de blir mer än 5 år. Så det är inte mer än rättvist att Piff ska få sällskap om jag hittar något.
Får fråga i det engelska gerbilforumet där de har egyptiska gerbiler hur jag ska göra med sällskapet.
neeeeej stakars dig beklagar 

Ja det var verkligen tragiskt.

gud så tråkigt… *rip* Hoppas du hittar kompisar till Piff <3

Ja, det hoppas ajg också att du gör. Finns det någon här som föder upp egyptiska gerbiler?