Köpare som bara försvinner
Har nu suttit och väntat i flera timmar på en gerbilköpare som varken hört av sig eller varit kontaktbar. Jag tycker det hör till allmän hyffs att åtminstånde tala om att man kanske ändrat sig eller så än att låta en annan bara vänta och vänta och åter vänta. Är det så svårt? Ville bara skriva av mig lite då jag är ganska sur och irriterad just nu… Någon annan av er som föder upp som råkat ut för sådana "köpare"?
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Har hänt mig när jag ska köpa saker av folk, ungefär samma sak och man blir så frustrerad och arg 😕
Blä! Tyvärr finns det gott om oförskämda latarsel och skojare där ute! Hoppas bara inte det ahr hänt dem något allvarligt (man vet ju aldrig, den där lilla procenten).
#2 tanken har ju slagit mig att det kanske hänt något också… Men känns ju ändå lite frustrerande när hela ens dag bara blir en enda lång väntan utan något livstecken från köparen.

Usch ja! Vet inte hur många timmar jag lagt på att skriva onödiga mail som köpare sedan ändå inte svarat på! :(

Den biten är tyvärr så tråkig… 😕Har hänt mig oxå fast oftast är det bra folk som köper eller seriösa köpare.
Ja detta är första gången jag råkar ut fört, alla tidigare köpare har varit kanon och håller även kontakten med mig även efter köpet… Så detta är en ny upplevelse för mig… Det konstigaste är ju att hela köpesumman redan är betald så hela grejen känns lite skumt att köparen inte kom.

Ja,det är ju knepigt?! Kanske missat dagen eller att ni missförstått varandra? Kan ju hänt något akut oxå..
Missat dagen tror jag inte… Antingen skiter köparen i det eller så är det kanske något tråkigt som hänt :/ oavsett vad hoppas jag att jag får veta det inom de närmsta dagarna för blir ju orolig också :(

Precis! Sen vill man gärna hitta nya köpare oxå.
Har bara tagit 2 kullar och har redan varit med om några sådana. Att det kan vara så svårt att bara säga att man inte är intresserad….

Har dem hört av sig? Kul att veta "orsaken" :P Har haft 4 kullar under mina år (5e är anländ) men har faktiskt aldrig varit med om det, skönt! Men det är kanske för att det inte finns så många här i Skåne. Självklart har jag haft folk som mejlat & visat intresse men ingen som tingat i mejl & sen inte kommit & hämtat. Mina köpare är även väldigt bra att hålla tider så det är skit skönt :)!
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#12 nopp fortfarande inget livstecken ifrån köparen… Vet inte hur jag ska göra i det här läget faktiskt. Personen har ju betalat allt men jag får inte tag på denne så vet inte om jag ska fortsätta vänta eller hitta ny köpare till gerbilerna?
Jag hade nog valt att låta dem gå till någon annan köpare. Hör de försvinnande av sig efteråt får man väl erbjuda dem pengarna tillbaka och förklara situationen för dem.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
#13 Hmm låter ju inte som om någon skulle betala och sen skita i det.. Vi får helt enkelt hoppas att hon har "glömt" det och att inget har hänt. Jag skulle ha väntat någon dag, och ringt/messat/mailat. Skulle du inte få tag på henne ändå skulle jag nog sålt dom och betalat tillbaka pengarna.
#15 Precis det är ju bra att upprepande gånger försöka få tag på dem först och främst.
På facebook kan jag iaf se att hon INTE öppnat mailen jag skickat… Det gör mig orolig att nått kanske hänt. Usch vilken jobbig situation :/
Låter som en jobbig situation. :/
Har du några andra sätt att kontakta personen på? Annars skulle nog jag ha behållt gerbilerna ett litet tag till, i väntan på att köparen hör av sig. Och först efter ett tag leta ny köpare.
Facebook och mail är tyvärr det enda sätten jag har att kontakta på. Fick rota fram hennes telefon nummer på nätet dock får jag inget svar där heller :/ … Usch, undra vad som hänt? Kan ju inte hålla gerbilerna hur länge som helst för förr eller senare kommer jag behöva den burplatsen iaf om jag ska kunna hålla avelsarbetet igång. Men självklart har jag inte bråttom heller då de hellre får bo kvar här än att de hamnar hos vem som helst.
Uh vad obehagligt! Jag vet inte riktigt vad jag skulle gjort.. Ska tänka lite..
Idag fick jag äntligen svar! Och tack och lov så är köparen oskadd men en familjemedlem hade råkat ut för en allvarlig olycka så därför var hon svårnådd. Usch då var det som min magkänsla befarade :( Men skönt ändå att veta hur saker ligger till. Och gerbilerna ville hon fortfarande ha. Då var denna historien avklarad. Tyvärr tragiskt…
Vad skönt att det redde ut sig. Men ändå hemskt när folk så nära en drabbas, det blir så verkligt på nått vis då.
#21: Åh vad skönt att du äntligen fick svar. Synd att det hade hänt något så allvarligt :(