Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 1045 ggr
stephan142
1

säljes gerbil killar 5 veckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

livliga goa killar  söker nytt hem  vana vid händer 5 veckor gamla

100 kr styck

viktigt att dom får ett bra hem

ring gärna finns i halmstad

0702201555  mvh stephan

PaaatyPalm
1

Lagen är ju faktiskt att man minst måste vänta 6 veckor innan gerbilerna säljs :) om du inte redan visste det.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Anne.K
1

#1 nej det stämmer inte. Enligt jordbruksverket så ska gerbilungar hållas med mamman tills de är minst 3 veckor gamla. Men dock rekommenderar vi som är uppfödare att ungar ska stanna hos modern tills de är minst 6 veckor.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

PaaatyPalm
0

#2 oj 3 veckor?? det hade jag ingen aning om.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Tassy]
1

Det stämmer, 3 veckor säger lagen, och 5 veckors ungar släpper även seriösa uppfödare ibland, så det är ingen fara.

Anne.K
2

Ja 5 veckor går bra också. Men personligen tycker jag att de bör få vara kvar hos mamman minst tills de är 6 veckor :)… Fast nu har jag själv börjat hålla kvar ungar tills de är minst 7 veckor istället. Så alla gör ju på olika vis :).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Raquel.asplund]
0

varför är det så? varför ska dom stanna tills de är 6 veckor? jag vet att för hundar säger dom att 10 veckor är bäst för då hinner mamman uppfostra valparna, är det samma för gerbiler?

[Tassy]
3

Ja, de behöver uppfostran/lära sig det sociala samspelet framför allt. Överlever gör de från 3 veckor, därför är gränsen dragen där såvitt jag vet.

stephan142
3

ni behöver inte vara oroliga det tar tid att sälja …dom hinner växa till sig   mvh stephan

stephan142
0

ingen som är intresserad??

jag ändrar summan till  50 kr  styck