säljes gerbil killar 5 veckor

Lagen är ju faktiskt att man minst måste vänta 6 veckor innan gerbilerna säljs :) om du inte redan visste det.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#1 nej det stämmer inte. Enligt jordbruksverket så ska gerbilungar hållas med mamman tills de är minst 3 veckor gamla. Men dock rekommenderar vi som är uppfödare att ungar ska stanna hos modern tills de är minst 6 veckor.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

#2 oj 3 veckor?? det hade jag ingen aning om.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Det stämmer, 3 veckor säger lagen, och 5 veckors ungar släpper även seriösa uppfödare ibland, så det är ingen fara.
Ja 5 veckor går bra också. Men personligen tycker jag att de bör få vara kvar hos mamman minst tills de är 6 veckor :)… Fast nu har jag själv börjat hålla kvar ungar tills de är minst 7 veckor istället. Så alla gör ju på olika vis :).
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
varför är det så? varför ska dom stanna tills de är 6 veckor? jag vet att för hundar säger dom att 10 veckor är bäst för då hinner mamman uppfostra valparna, är det samma för gerbiler?
Ja, de behöver uppfostran/lära sig det sociala samspelet framför allt. Överlever gör de från 3 veckor, därför är gränsen dragen där såvitt jag vet.
ni behöver inte vara oroliga det tar tid att sälja …dom hinner växa till sig mvh stephan
ingen som är intresserad??
jag ändrar summan till 50 kr styck