Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 553 ggr
NinjaKakan
0

Ansvarkänsla för en gerbil.

Det är såhär att den förra hyresgästen till min och min sambos lägenhet vill att jag ska ta hennes gerbil. Och även fast jag inte vet något om dom som djur alls och inte ens vet om jag borde med tanke på min okunskap osv. Men därimot känner jag att jag har ett stort ansvar i att göra det. Det är en hane på 4 månader, och han har bara ¨fått vara ute ur buren 1 gång i sitt liv! Dessutom köpt från djuraffären med ett syskon som katterna dock tog. Så numera bor han själv alltså och blir aldrig omhändertaget. Och jag känner mig enormt skyldig mot detta djuret, även fast jag aldrig träffat honom…Men jag kan ju inget och vet ju inget om gerbiler ? Och det känns så jäkla elakt att lämna han hos henne när han aldrig får komma ut, och inte får ha en kompis..Jag kan gissa på att han antagligen inte har spån nog till att gräva sina gångar i heller. Jag känner att jag sitter i ett dilemma på något vis. Jag känner mig skyldig att ge honom ett hem här för han hade fått det bra oavsett med intresse eller inte..Men jag känner att platsbristen med redan 3 dvärghamstrar i en 35 kv lägenhet..Och just för att jag inte kan något om djuren och ja..Jag behöver hjälp…

[Tassy]
0

Vart finns du? Det brukar gå att skaka fram hem till djur som har det lite extra svårt.

NinjaKakan
0

Jag finns i Helsingborg..

NinjaKakan
0

Han kommer hit i helgen så får jag försöka hitta ett hem till han sen. Ska försöka byta en av mina hamstrars bur med honom så han kan få en 130 l samla, och min lillfis här hemma får hans lilla. Dom är ju ute betydligt mer och sen vill han mest troligen har riktigt mycket spån. Tror han har en dunabur eller en gallerbur.. Kan inte säga nej när jag vet om att han inte har det bra…

NinjaKakan
0

Och jepp, åker och hämtar killen idag. Så får jag se vad vi kan göra för honom :)

BettaSplendens
0

Tummen upp för dig! 👍

NinjaKakan
0

Så hämtat pojken nu. Det blev ett akut burbyte. Har aldrig sett en sån liten bur i hela mitt liv ..

NinjaKakan
0

Ingen sand, 1 cm spån i buren. Ett plåtrör och plåthus. Inget mer. Och buren är/var inte ens 30 cm lång. Känns det som iaf..nu sitter han i en stor samla med rikligt med spån och sand osv. Ska visa er bild på han senare om jag ser att han lugnat ner sig. Sen har han alldeles förlånga klor ….

[GerbilLooover]
0

#6 usch då.. :( men nu har han iallafall fått komma hem till dig och han kommer säkert få det jättebra om han får en kompis och mycket spån att gräva i! Lycka till! :)

[Tassy]
0

Ush, stackars liten! Tur att han slipper leva så mer iaf.

Gerbilles
0

#7 Usch, låter inte alls särskilt mysigt för en gerbil!

Han har det iaf bra hos dig nu. Du förtjänar massor med stjärnor för de du gör för den lilla gerbilen! ✨

NinjaKakan
0

Tack..Jag känner mig mest upprörd över hur folk behandlar sina djur. Hur kan man vara så jäkla självisk ? Oavsett ska man alltid göra det bästa för dom..En sak jag reagerade starkt över är att han fått skitmat och aldrig färskmat ?! Och inte ens ett namn har han. Just nu har jag svårt att vara glad för att han är här, utan mest förbannad. Förstår inte hur man kan låta en djur leva så. Och att dom dessutom varit 2 i den buren är obegripligt för mig. Korkade människor.