Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 405 ggr
Justbe
0

Hjälp med en skol uppgift

Hej som det står  i rubriken behöver jag hjälp. Vi har en uppgift i skolan där vi ska göra egna artiklar om ett valfritt ämne, jag valde gerbiler. Så nu till det jag behöver hjälp med, på den sidan vi ska få faktan av står det att gerbilen är dag aktiv men när jag kollade runt här så såg jag flera inlägg där det står att deras gerbiler är natt aktiva, så vad är sant är de dag eller natt djur?

Tack på förhand Justbe

Har jag satt inlägget fel så får någon ändra det då jag inte vet var den ska vara.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

[Sockertopp.]
2

Vad jag vet så är gerbiler nattdjur då de ser bäst i mörker. Alla gerbiler jag haft har nog föredragit att springa och störa mig på natten 😉

Ändrar lite här medans jag kan. Missuppfatta inte att jag menade att dom sover hela dagen. Dom kan även vara uppe på dagen men dom ser bättre i skymning om jag har uppfattat rätt av min uppfödare 🙂

moawi
5

De är varken utpräglade dag- eller nattdjur utan tar sig tupplurer utspridda över dygnet :)

[Tassy]
4

Gerbiler har en icke-cirkadisk dygnsrytm som det så fint heter. Det betyder precis som Moiz säger att dom sover lite då och då dygnet runt.

Justbe
0

Tack så mycket!

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.