Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1649 ggr
[GerbilLooover]
0

Vattenflaska av glas?

Någon som vet vart man kan köpa vattenflaskor av glas?

moawi
0

http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bur_tilbehoer/skaal_drikkeautomat/drikkeautomat/254396

Nackdelen med glasvattenflaskor är att de är så stora och långa, så jag har problem med att få plats med tillräckligt mycket spån. Tyvärr blir dessa lätt igengrävda. 

Numera har jag hittat en bättre lösning, jag köpte metallskydd av en uppfödare i Holland, som man fäster på vanliga Classic-flaskor. Det gör att flaskorna inte kan gnagas på. Jag vet inte om hon skickar till Sverige men det kan ju löna sig att fråga :) Säg att du fick tipset från Moa från Exoknaag och att jag hälsar, så vet hon nog vem du menar! :)

http://www.wessanda.nl/Wessanda%20Shop/Wessanda%20Shop.htm

Jag har endast metallskydden eftersom de var billigare, men om man vill kan man ju i stället köpa hållaren. Den var snygg ^^

[GerbilLooover]
1

#1 Tack för svaret! Får nog köpa ett sånt där metallskydd :)

mickro
0

Finns även på www.zoo.se , på bromma zoo :)
Jag har köpt dom där. finns i tre olika storlekar.

[GerbilLooover]
0

#3 Får titta där lite senare då :)

dfniklas
0

De där hållarna med metallskyddet var ju sjukt smart! Min holländska är inte den bästa, men det ser ut som man fäster dem med magneter? Funkar detta på en samla låda må tro?

Annars får det nog bli en beställning på en vattenflaska i glas.

//Niklas

[Raquel.asplund]
0

Du kan hitta dom på djurmagazinet i olika storlekar. Den har en metallslinga som man fäster på gallerburen och så kan flaskan hänga där. Jag har akvarium och det har jag löst genom att ha metallslingan på kanten och göra hål på gallret av taket så att den får plats eftersom den sticker ut. Enda problemet är att jag måste se till att dom når till den men det har jag löst med lite olika grejer som man kan hänga från taket så att de når.

[GerbilLooover]
0

#6 Här har jag inte sett några glasflaskor på djurmagazinet, fast jag har ju inte varit där sen i somras. Kan du skicka en bild på flaskan?

ks.gerbil
0

här på våran djurmagazin finns det även medel små, inte jätte små men relativt små i alla fall

Gerbil-hemsidan hittar du R

moawi
0

#5 Japp det är magneter, de funkar upp till 6 mm tjockt glas står det. Borde ju fungera till Samla då med kan jag tro. Plasten är väl inte så tjock?

[GerbilLooover]
0

#9 Nä plasten är typ 3 mm tjock tror jag. fast jag vet ju knappt hur stor en mm är :P

[Raquel.asplund]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser min ut, ungefär 23 cm lång och jag köpte den i djurmagazinet, dom har där olika storlekar på den och färger på moroten inuti =)

[GerbilLooover]
0

#11 okej får åka till djurmagazinet och titta om dom har fått in det här också :)

[Raquel.asplund]
0

du kan alltid fråga om dom kan tänka sig få in bara en flaska till dig, dom har gjort så med andra produkter för mig. Så länge nån av deras leverantörer har produkten så fungerar det bra!

[GerbilLooover]
0

#13 Tack för tipset :)

Elinifokus
0

Biltema :)