Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 544 ggr
ehliz
0

Städa buren

Jag har två honor i en bur tillsammans med ena honans ungar. Ja vet att man ska vara försiktig med att inte stöka för mycket i buren men när kan jag städa ur buren? Ungarna är idag två veckor gamla.

moawi
0

Jag brukar försöka vänta så länge som möjligt, men i alla fall inte innan de öppnat ögonen. Fast det är jag det, vet inte om det finns några riktlinjer direkt? Hur gör ni andra?

Anne.K
0

Jag väntar också alltid tills ögonen är öppnade innan jag städar som tidigast :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Raquel.asplund]
0

Hej, nu vet jag inte om jag gjorde rätt eller inte men när mina gerbiler fick ungar så väntade jag inte så länge. När dom hade päls och tog sig själv ut ur hemmet då städade jag den. Tror jag, det var så länge sen. Jag vet iaf att ungarnas mamma och pappa brydde sig inte om man var i buren och pillade eller klappade på ungarna.

PaaatyPalm
0

Det som är bra med gerbilerna är ju att dem inte luktar så värst mycket, så man behöver ju inte städa till dem var & varannan vecka. Själv väntar jag minst tills dem är två veckor & brukar städa den ca 1 vecka innan själva förlossningen.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

ehliz
0

Ok, tack för era svar!