Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 558 ggr
Clariiz
0

Gerbiler i lägenhet - förvaring?

Snart flyttar jag och min pojkvän till en mindre lägenhet och samtidigt ska jag flytta alla mina djur från mina föräldrar till oss. Det kommer bli trång så jag behöver tips på smarta sätt att förvara :)

Hur gör ni? Vart har ni spån, mat osv?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Zlarviig]
0

Jag har spånsäcken på balkongen. Försöker få bort så mycket damm som möjligt.

Maten, höet, sanden osv har jag i en stor låda ovanpå ett skåp i mitt sovrum. Innan hade jag det i en liten bokhylla av metall.

Man kan säkert köpa några hyllor/bokhyllor på IKEA för inte så jättedyrt. 🙂

Clariiz
0

Hade vi haft balkong hade det vart ultimat. Men tanken var att min pojkvän skulle ha flyttat till England, men så träffade han mig. Tyvärr sa han upp sin lägenhet redan i vintras så vi fick ta första bästa lägenhet som vi hittade i princip då kontraktet på denna går ut i maj.. Den vi bor i nu hade vart perfekt då den både är stor och har stor balkong..

Hmm smart.. En liten byrå kanske också skulle kunna fungera? Akvariumet ovanpå och sakerna i lådorna?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Zlarviig]
0

#2 Ja så skulle man kunna ha. Folk som har fiskar har ju så, med massa mat och mediciner osv där under. Det finns ju såna skåp som är till för akvarium.

Om det behövdes mer plats skulle man kunna sätta upp en enkel hylla ovanför buren också. 🙂

[Jane95]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har mitt akvarium i vårat förråd i lägenheten. Perfekt för att man kan stänga till där när man dammsuger oså, så dom slipper jobbigt ljud. Får plats med spån o mat där inne o även förvaring till annat då det även finns hyllor där:)

PaaatyPalm
0

Spån osv i källaren, stapelbara Plastlådor & sen har jag en sån rutig bokhylla från Ikea med lådor i & där har dem fått en låda till dicäverse mat, skålar osv

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Jane95]
0

Får ursäkta för den eventuella nackspärren!;) Hade visst glömt o vrida på bilden..

GerbilenDino
0

Allt inne i rummet, mat och godis osv är i en svart låda, från Ikea, någon tyg låda. Höet och kartong i ett akvarium..

Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.

:3

Disyerto
1

Något som inte så många oftast tänker på är att man kan sätta en lite hylla ovanför dörren där får man säker plats med lite lådor och annat smått.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Disyerto
0

Jag har själv två små malm byråar, dem med två lådor som endel har som nattduksbord, till saker och sedan har jag burar på dessa. De sväljer en hel del saker med sina djupa lådor.
Det är dessa: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90053918/

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Clariiz
0

Tack för alla tips!

#9; De där verkar ju toppen! Ställer man två bredvid varandra lär ju akvariet kunna stå ovanpå :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com