Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 685 ggr
tindra8899
2013-04-18 18:28
0

Hamstermat

När jag köpte mina gerbiler, så var det något packet med mat vattenflaska, matskål mm. maten var hamster mat (buren är inte en hamster bur, och har inget galler, plast eller så), men iaf, vi köpte gerbilnature (mat) som är slut nu, jag funderar på att behålla hamstermaten och dela upp så att dem feta delarna (solrosfrön, pumpafrön,jordnötter osv) får vara i en annan påse så att jag kan hålla reda på hur mycket fett dem får i sig. 

så min fråga är om jag kan behålla hamster maten med alla frön och sånt i en påse bredvid?

Men jag ska så klart köpa Gerbil nature så snart som möjligt.

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

[GerbilLooover]
2013-04-18 19:17
0

Först måste du vänja in hamstermaten steg för steg genom att använda Gerbil Nature eftersom dom är vana vid den maten, så första dagen tar du lite hamstermat och blandar i tillsammans med Gerbil Nature och tar lite mer hamstermat för varje dag tills dom bara har hamstermaten. Men då behövs ju gerbilmaten för att kunna vänja in den nya, så jag tycker det är bäst att du har kvar Gerbil Nature, och sen så är det väldigt mycket feta fröer och sånt i hamsterfoder så det kan bli jobbigt att plocka ut det.

tindra8899
2013-04-23 16:00
0

okej, jag har köpt Gerbil Nature nu, och slängt hamstermaten. tack

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta