Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 739 ggr
MAA12
0

KÖPES akvarium mm

Hej,

Vi ska skaffa två gerbiler och letar efter begagnat akvarium, ca 80 långt, 30 djupt, 40 högt. Någon som har ett till salu? Gärna med lämpligt tak. Vi bor i Stockholm/Ekerö.  

Har någon även tips om var vi kan hitta två "bebisar" så tipsa gärna. Vill självklart ha från seriös uppfödning i bra miljö med trevliga gerbiler. Vi vill att de ska komma direkt från uppfödaren och inte vara omplaceringar. Önskar få tag i dem redan nästa vecka om möjligt.

Tar tacksamt emot tips!  

/Malin

[Jessica_91]
0

Kolla uppfödarlistan till vänster ;) Finns några nära Stockholm :)

Anne.K
0

attans att du bor i stockholm, annars hade jag haft här ett bra akvarium att sälja som inte jag själv behöver.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Natalb
0

jag har ett akvarium och bor i stockholm/hökarängen
men måtten är:  90cm lång, 35,5 bred och 35 hög och de måtten är tagna på utsidan
och har tyvärr inget lämpligt tak
:)

MAA12
0

Tack för svar :-) Jag tar mig en funderare på akvariumet. Ska ev försöka hitta något med tak. Eller har ni tips om hur man gör ett bra tak själv? Har sett akvarium/terarium på blocket men det är ofta väldigt lite öppning där det ventilerar. Antar att dessa inte funkar till gerbiler? Jag är som sagt nybörjare på gerbiler och vill att allt ska bli så bra som möjligt för våra kommande småttingar.

Uppfödarlistan har jag kollat, tyvärr inte så många bebisar tillgängliga nu. Vill gärna ha dem så snart som möjligt. Men letar vidare. :-)

[Jane95]
0

#4 Lite nyfiken på varför du har så bråttom med att få gerbilerna nästa vecka?;) Nät är ganska lätt och hitta! Bl.a. Bygghandlar brukar har nät som man kan klippa till själv! Om du inte får tag på något akvarium så kan du ju alltid ta en tur till Ikea o köpa 130liters samla och ha sålänge. Då behöver du inte skaffa nät heller, då det brukar funka med att borra några små hål i locket:)

hhejlollo
0

#5 hennes son fyller år.:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

dfniklas
0

Jag har ett 450 liters om intresse finns :)