Bra att veta om trähus!
Jag har ett sånt där trähus med bark på utsidan (se bild). Nu har jag haft det i några månader och dom har gnagt en hel del på det, jag hittade idag flera st spikar som stack ut där de gnagt som mest. En liten upplysning och varning bara så att inga djur skadas i onödan. Jag och mina småttingar har nog haft en stadig skopa med tur, dom har lyckligtvis inte skadats. Förstår inte hur man kan sätta ihop sånna hus med spik och skruv! De borde pluggas ihop och limmas med giftfritt lim!
Usch, vad obehagligt! Jag tar genast och byter ut min. Bättre att vara på den säkra sidan. Tack för att du delade med dig!
Har märkt det på mina pojkars första hus (som gnagdes sönder i typ november) och har två andra nu, men ska göra ett hus till dom i slöjden så jag kan vara säker att dom inte kan skada sig på det.
Usch samma här blev förbannad när jag beställde Trixie trähus och fick hem dom blev snopen när jag såg de var mindre än jag tänkt mig och så såg jag senare flera spikar sticka ut när dom gnagat på träet. jag tog fram tång och tog ut flera spikar. aldrig mer Trixie lekhus men labyrinten verkar ok och sovkojorna funkar bra. Fattar inte varför de säljer leksaker till hamster och gerbiler som inte är djurvänligt och säkrat de kunde ha skurit sig illa eller fått tänder trasiga. aldrig mer Trixie! Bygger själva nästa gång o H papperskartonger funkar dock får man kolla lite extra om det inte finns häftad spik i.
Jag fick själv ta ut ett, då dom låg exakt vid spiken och såg att den enas öga var exakt brevid :/
Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.
:3
Ja, jag litar inte alls på såna hus. Jag hhar gjort ett eget hus av spånplattor, giftfritt trälim och träpluggar. Det är mycket skönare att veta exakt hur huset är byggt. Hur kan dem sälja såna hus till gnagare? Snacka om oansvarigt, särskilt om dem inte ens varnar om det först.