Kala fläckar?
Jaha så har visst 3 av mina honor fått kala fläckar men inte den 4e. Tänkte kan väl vara ohyra men har samma hö till killarna å de swr ut som de ska. Ser mer ut som att dr har putsat varandra? Kan ju vara för att jag hade 4 ihop? Två av de är ungar till ena men har ju blivit så pass gamla nu att jag har splittrat så de sitter två å två. Hittar heller ingen ohyra? Någon som varit med om detta? mvh Rebecca
Vart sitter dessa fläckar? Det kan vara tecken på barbering eventuellt. Om de har utsatts för stress eller liknande. Men som sagt, hur är placeringen på dessa fläckar?
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
De sitter på samma ställe på alla så tänkte det med. vid naken och en på ryggen. kan tänka mig att jag hade flickorna ihop för länge?

det kan inte vara så att dem fäller extremt mycket? Hade en hona som var gång hon skulle byta päls blev helt naken.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#2 placeringen låter ju som putsfläckar ifrån kamraterna som eventuellt putsat för intensivt. hade själv ett gerbilpar med mor och dotter som bodde ihop med en kull ungar och modern fick ju såna putsfläckar. men så snart kullen flyttade och dottern och modern var själva så växte pälsen ut fint igen. så det var eventuellt stressrelaterat i mitt fall. men misstänker att du kan också ha hårdputsare.
Ja hoppas det löser sig nu när de är två och två. Mina honor gjorde inte så innan ungarna kom så är nog det. Hur lång tid tog det innan det växte ut igen?
#5 ja jag vet inte riktigt, alla mina dagar flyter ihop lite nu när jag är mammaledig :P men inte många dagar iaf tyckte jag. 1-2 veckor lite kraftigt höftande sådär :P men växer ut gör det ju iaf ;)
Ok tack! Då behöver jag inte vara orolig. :)