Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 639 ggr
Ilya
6

Wiihooo!! Gerbilägare!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hämtade jag äntligen hem mina små gerbisar.. tyvärr djuraffär eftersom det inte finns några uppfödare här i närheten och inga på blocket. 

Det var tre hanar på 7 veckor som bodde tillsammans så jag hade inte hjärta att låta en bli ensam, så jag som från början tänkte ha två, tog alla tre istället.

Två av dom är identiska så dom ser jag inte skillnad på haha!

Dino, Dexter och Paddie fick dom heta. 🙂

Dino på bild

Ilya
3

Dexter tittar fram (som är en kopia av Dino)

Ilya
3

Och Paddie..

Ilya
3

En till på Paddie.

Otroligt nyfikna alla tre! Och jättesöta.

Stephanie
1

Dino och Dexter kommer du ha lätt för att skilja åt snart 🙂 Dino har till exempel en hel bläs medan Dexters är bruten.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Ilya
0

#4 Tack! Hade inte ens lagt märke till det själv 😂

Hon i djuraffären sa förresten att gerbiler var rätt svåra/inte så lätta att göra tama.. kändes rätt dumt, dom är ju såpass nyfikna?! 

Annars har jag läst på massor om gerbiler i flera veckor och tycker att dom snarare har bättre förutsättningar än t.ex marsvin att bli tama tack vare deras nyfikenhet som jag tycker är något utöver det vanliga (?) 🙂

Stephanie
0

Bra fråga, mina var inte tama 😛 Men så gjorde jag inte så mycket för att få dom tama heller. Jag hade en stor bur med massvis med spån, så det var mer "gerbil-TV" snarare än keldjur 😃

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[KKlara]
0

Vilka sötnosar du har fått hem! 😍 Håller med, gerbiler kan nog bli mycket tamare än ett marsvin t.ex. Dessutom kan de ju lära sig agility 👍

Ilya
0

#7 Tack 😃

Nån som vet färger och teckningar på dom..?

moawi
0

Vilka sötnosar du fått tag i! Dino är agouti pied dutch, Dexter är agouti pied… collared kanske (?) och Paddie är en black pied dutch. 

Jag är dock inte helt hundra på vitteckningarna när man inte ser hela gerbilen 🙂

Ilya
2

#9 Tack! Ska lägga upp fler bilder så småningom så blir det lättare att se teckningen på dom 🙂

Frosstis
2

Ja jag såg också det med bläsen. Du kommer snart se jättemycket skillnad på dom :D Måste bara säga-marsvin blir också lätt jättetama!xD Som med typ alla djur: vägen till hjärtat går genom magen.

[GerbilLooover]
0

Så söta! Grattis! 😃

panini
1

Jätte söta! Grattis till den nya gerbilägaren också! :D

Men man kan väll ordna med transport om det skulle behövas om man köper av uppfödare? :)

Ilya
0

#12, #13 Tack! 🙂 

Dom är otrooooligt snabba! Haha jag som är van vid hamstrar, möss, marsvin, kaniner, råttor osv som allihop är jättesöliga jämfört med gerbilerna.. som är rena racerbilarna 😂

Lite fler bilder på Dexter här, dock fotade genom glas (precis som tidigare bilder) men går kanske att se färg & teckning ändå..

Tror faktiskt Dino och Dexter har olika färger då Dexter är betydligt ljusare..

Dexter på bild

Ilya
0

Dexter på bild

Ilya
0

Dexter på bild

Ilya
1

Och så lilla chefen Paddie som jag redan märkt är den klart modigaste av alla tre och den man ser mest av i buren.

Kunde fota honom när han satt uppe på krukan och åt ärtor utan att han brydde sig ett dugg. 🙂

Gerbilles
0

Åh så söta! 😃

[KKlara]
0

Håller med #18 😍

Asa-S
0

Grattis! Jätte söta killar 😍

Ilya
0

Tack alla! 🙂

[GerbilLooover]
0

Aww, gud så söta! Och vilka fina bilder du fått på dom!

Ilya
0

#22 Tack!! 🙂