Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 421 ggr
PaaatyPalm
0

Planerar bur bygge

Sitter och smider lite planer inför bur bygge i en bokhylla. Har nu räknat och antingen blir burarna H; 69cm B; 39cm L; 33,5cm Eller H; 33,5cm B; 39cm L; 69cm Det blir alltså inga jätte burar men helt ok kan jag tycka. Frågan är bara om jag ska göra dem så att dem blir långa som en vanlig bur eller istället göra dem djupa, precis som att man ställt en vanlig bur på kortsidan rakt upp. Hade kunnat varit fräckt på så vis. Problemet blir ju bara att dem inte får så stor "spring" yta..

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Anne.K
0

Jag skulle personligen satsa på att ge dom springyta :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

PaaatyPalm
0

Ja det är det som jag väger.. Nakdelen där är ju att dem inte får mycket gräv möjligheter utan det blir typ 15cm spån höjd. Tar man på det andra viset dvs rakt upp. Då får dem 30cm upp med bara spån & sen blir det ett golv med tunt spån lager, mat, vatten, hus, klätter grenar osv.

20 årig djurgalen moder* 

Anne.K
0

15 cm räcker dock fint till grävning. Men självklart är det roligare med tjockare. Men även yta är ju viktigt. De blir ju svårt att gräva långa sträckor på rn liten yta och då kanske de istället börjar stå i hörnen om man har otur. Så av den anledningen skulle iaf jag satsa på yta och nöja mig med 15 cm spån. Du har ingen möjlighet att göra burarna något större annars? Har ingen aning om hur dina utsikter i projektet ser ut :P

PaaatyPalm
0

Nja jag planerar att bygga burarna i en bokhylla så får gå efter dess utseende, ska göra 8 burar i hyllan

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

Men efter mina uträkningar så ser jag att om jag gör dem på längden så sparar jag in 20*110cm i plexi glas vilket är ganska mycket penga mässigt. Så blir troligen att dem görs på längden, blir lite enklare så vis också med tanke att jag bara behöver göra 1 lucka per bur.

20 årig djurgalen moder* 

Anne.K
0

Vore kul om du slänger upp bilder sedan på ditt projekt :) alltid kul att se.