Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettminneslunden
Läst 714 ggr
Ikajo
0

Saknad men älskad

Idag min lilla Alzalea ca 2,5år hon är den åttonde i raden av små älsklingar som numer befinner sig i himlen. Man får inte ha dem så länge men gosiga är dem!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[GerbilLooover]
0

Vad tråkigt, beklagar! :(

BettaSplendens
0

Vila i frid Alzalea ❤️🌈

Disyerto
0

Vila fridfullt lilla blomma 🌺

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

[KKlara]
0

Vila i frid Alzalea ❤️

Gerbilles
0

Vila i frid Alzalea! ❤️

[hamster-expert]
0

Vila i frid fina Alzalea! Men hade hon livmodersinflammation eller något som dog så tidigt? har läst på flera ställen att gerbiler ska leva längre än hamstrar, möss och råttor. Att de ska leva 3-5år. Men har även läst att honor kan få livmodersinflammation när de är 1,5 - 2år.

BettaSplendens
0

#6 Gerbilers livlängd kan variera väldigt mycket. Finns dom som dör av naturliga skäl vid 2 års ålder och dom som blir över 7 (!) år. Tumörer och andra sjukdomar har inte alltid betydelse i tidig bortgång, utan ibland har man bara otur 😐😕

Ikajo
0

Hon blev sjuk, jag misstänker att hon fick svårt att äta eftersom hon blev extremt tunn. Jag anade att hon inte skulle klara sig och om hon inte dött av sig själv hade jag blivit tvungen att avliva henne för att bespara henne lidandet. Det är svårt att säga vad som orsakade det.

[Tassy]
0

#8 Vad sa veterinären? Hade dom någon aning om varför hon magrat av?

Ikajo
0

Jag hann aldrig gå till veterinären, när jag upptäckte hur dålig hon var fanns det ingenting mer att göra. Jag misstänkte dåliga tänder och försökte se till att hon hade kross som hon inte behövde tugga. Det fanns historia av dåliga tänder i hennes släkt så jag antog att det var det som var problemet. Sen är det inte säkert att veterinären hade vetat vad som var fel. Kunskapen om smådjur är inte alltid så stor, det trots att jag bor vid SLU. Känner ett par veterinärsstudenter som inte ens vet vad gerbiler är. Jag gav henne antibiotika när jag upptäckte att hon var dålig och fick barnmat, riven gurka. Det hjälpte inte, det var försent.

[Tassy]
0

Beklagar! Ibland går det mycket fort, känner igen situationen (och okunskapen).

[hamster-expert]
0

min taggmus dog hemma hos mig när han hade brytit benet 😭vi trodde att det skulle bli bättre men det var på juldagen han blev riktigt dålig. Så vi kunde inte åka till vetten och som mamma sa skulle de ju ändå bara kunnat avliva honom. Men det hade på ett sätt varit skönt för då skulle hans sluppit lida. Höll iaf i honom i en timme och han kurade ihop sig i min tröja samtidigt som han hade ont, så det kändes bra att jag fick vara med honom ordentligt en sista gång. Om vi avlivat honom hade jag kanske inte hunnit hålla i honom så länge en sista gång.