Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 379 ggr
Chtina
0

HJÄLP min gerbil slickade på en läkerol!!

nyss när jag hade gerbilerna på golvet hörde jag något klickande ljud från under en möbel ( vet inte vad för möbel) när jag kollar under den ser jag wilma som sitter och slickar (tuggar?) på något svart.  när jag tittar närmare ser jag att det är en läkerol..??(klickandet kom från n'r läkeroilen slog i golvet.  och bredvid ligger ett vitt piller av nåt slag.. Förvånad tänk om  hon hade slickat på den också?? jag är så förbannad på mamma det e säkert hon som har tappat läkerolen. pappa e den enda i familjen jag vet äter piller .. men tänk om hon hade varit och slickat på pillret oxå?? kommer det hända något?? GråterFörvånad 

snälla svara så fort ni kan för jag ska fara bort imorgon och vara borta i 8 dagar. tänk om det händer något på grund av läkerolen /möjligtvis pillret medans vi e borta .. farmor ska iofs komma och byta sand/vatten men hon vet juh inte hur dom ska se ut och hur som ska bete sig m.m..

Chtina
0

nu har jag fått reda på att det var en fluor tablett på golvet .. :S

Asa-N
0

Det är nog ingen större fara :o)

Chtina
0

okaay   ; )tack som svara. jag kanske kan värka lite löjlig som oroar mig så mkt i onödan men jag oroar mig för mina gerbiler 24/7 ;) 24timmar om dydnet. 7 dagar i veckan.. … jag kan inte hjälpa det men jag e så rädd att nån typ ska dö elr försvinna bort i huset som en av dom redan har gjort en gång ;)

dreamiz
0

Om ens djur har fått i sig nån medicin eller annat som kan vara giftigt så finns det en giftcentral man kan ringa till. Jag kan inte numret men bör finnas i telefonkatalogen.

Skönt det inte var nåt farligt som din gerbil smakade på i varje fall!

Chtina
0

´jo. men jag skulle inte tro att om hon nu slickade på pillret så skulle jag inte tro att det e så farligt det var ju en flourtablett tydligen.. hon kanske får starkare tänder bara hehe;)  :S

Fairytail
0

Hoppas att allt går bra med henne, men tycker att det vore lite konstigt om hon skulle bli sjuk. Hoppas inte på det!

Chtina
0

nej hoppas.

nu får jag hoppas på att minnie inte dör snarast.  hon e över två år men värkar så gammal och trött. hon sover hela tiden och hon är lite hängig m.m… hoppas .. vi ska fara bort idag .. snart och typ en kvart.. . tråden "håll tummarna" nämnde nåt om nån gerbil som var gammal och sådär.. den blev juh bättre efter ett tag. hoppas minnie också kryar på sig <3