Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 501 ggr
Solaika
2013-03-23 09:57
1

Funderingar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hamnat i en situation i livet som jag har svårt att hantera just nu.. På nåt sätt måste jag lösa det.. 

Min lilla son är nu 7,5 månad och far fram som en torped. Har bråttom i livet och är alldeles underbar. So far, so good.. Älskar att få vara hans mamma! 
Men, förra vintern hände det en väldig massa saker i livet som jag inte riktigt tog tag i då.. la undan det och fokuserade på att vara gravid.. Vilket har resulterat i att jag idag har gått ner i en depression.. All min energi (den lilla jag har) går åt till sonen och försöka få huset att inte gro ihop totalt.. Vilket innebär att djuren blir lidande.. Dessutom behöver sonen snart få sitt eget rum, men det är inte möjligt eftersom vi har för många burar med djur.. 

Och jag vet inte hur vi ska lösa det här.. Vi har fem burar idag.. 9 gerbiler.. en krake som är ensam.. Tre gerbiler ska vi avliva för de inte är friska. Resten är gamla, men friska. Och det är så fel att avliva friska djur så det tänker jag inte göra! Jag vill att djuren ska få det bra deras sista tid i livet. Men jag orkar inte ge dem det de behöver.. 

Så.. Finns det nån som kan hjälpa oss? Pop (Pyret) och Holger (agouti och black) lever fint ihop. De är närmare 3 år båda två och har levt ihop ett tag nu. Det är alltså en hona (Pop) och en hane (Holger). 
Maja och Julia är båda nutmegtjejer, systrar som levt ihop hela livet. Maja är allergisk mot spån men annars är de friska. Även dessa tjejer är närmare 3 år. Jag funderade på att sära dem och sätta ena tjejen med Helmer som är ensam och Vide som kommer att bli ensam eftersom hans kamrat har cancer. Men om nån vill ha Helmer som sällskap till yngre eller kanske en äldre dam så går det oxå bra. Helmer är för övrigt bror med Holger och därmed nästan 3 år han oxå. Vide kommer jag att behålla här eftersom han har lite speciella behov. 

Nu blev det här väldigt långt.. men snälla ni, hjälp mig hjälpa våra djur till ett bra liv den tid de har kvar. Jag önskar vi kunde ge dem det de behöver.. men det kan vi inte :( 

Vi finns strax utanför Västerås men jag kan åka en liten bit om det behövs. 

På bilder är lilla Helmer.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[GerbilLooover]
2013-03-23 10:07
0

Skulle gärna hjälpa till men kan tyvärr inte.. :(

[Tassy]
2013-03-23 11:14
0

hoppas att det löser sig för er!
Själv kan jag inte ställa upp pga allergier. Håller som bäst på att sanera lägenheten nu när alla djuren är borta. Kan inte börja om på ruta ett igen.

Gerbilles
2013-03-23 15:10
0

Hoppas du kommer hitta fina hem till dom snart, själv kan jag inte hjälpa till .. 😕

chokladfudge
2013-03-23 18:49
0

Hur nära tre år är Helmer?

Solaika
2013-03-23 20:34
0

Tack snälla ni. #4 Jag minns inte exakt hur gammal Helmer är tyvärr. Försöker tänka efter.. Jag vet att jag hade gudsonen med mig när jag o han var 10 månader då.. Han är född i mars och är 3 år nu.. Hm.. Det skulle innebära att han snarare precis har passerat 2 år.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
2013-03-24 21:51
3

Idag har Pyret och Holger flyttat till en jättegullig familj. Kvar är Helmer och systrarna Maja och Julia.

Does it become a walk?

/Ida

chokladfudge
2013-03-25 09:45
0

#4, då är han tyvärr för ung för mig:-S. Jag letar efter en hane som sällskap till min hona som är 3år å 2mån och önskar att han vore 3+, men hade han varit typ 2år och 11 månader så hade det varit ok.

Jag hoppas att du hittar en ny ägare åt honom.

Solaika
2013-04-04 14:06
0

Kommer att sära på Maja och Julia. Maja ska flytta hem till min syster o bli sällskapsdam och Julia ska jag sätta med Helmer. Dessa två kommer sedan, mer än gärna att få flytta till ett nytt fint hem.

Does it become a walk?

/Ida