Eran gräns?
Vad är eran gräns? Då menar jag såklart hur många gerbiler/ andra djur ni har samtidigt. Eller har ni ett max antal på burar? :)
(Har inga gerbiler, men funderar på att skaffa inom kort.)
Frågan beror på hur stora djur det är.. så jag skriver ett lite utförligare inlägg.
För mig går gränsen vid6 st när det gäller smådjur av sorterna: hamster, mus, gerbil, råtta. Det är min absoluta maxgräns, inte ett djur mer än så funkar.. (Jag har just nu två dvärghamstrar och två möss).
När det gäller större djur såsom kanin, marsvin osv så skulle jag nog dra gränsen vid ca 2 st.
När det gäller ännu större såsom hund och katt går nog gränsen vid 1 st.. eventuellt 2.
Ännu större djur såsom häst skulle jag nog dra gränsen vid 1.
Jag har nu 5 djur - två dvärghamstrar, två möss och en hund.
Ett par gerbiler är alltså det som får plats, men inte mer än så. Så för mig är gränsen då 7 st djur, om jag ska nämna en siffra. Låter väldigt mycket, så ja, helst har jag mindre än så!
Snackar vi burar så är 3 burar maxantalet. 🙂
Just nu har jag 7 vuxna gerbiler + bebisar. Och sen så är det djur som ska flytta och djur som ska flytta in och djur som stannar i kullarna. Så om jag räknar ut det lite snabbt så kommer jag att ha 12 gerbiler sen. så mitt max antal ligger på 15 gerbiler samtidigt. och jag har just nu 6 burar med gerbiler så max antalet burar ligger väl på 9 burar (Ja det kan ju såklart bli mer om man har djur som blir ut mobbade som behöver en bur eller djur som blir sjuka ;))
Just nu så har jag 7 hamstrar (6 vintervita och 1 guld och jag avlar på de vintervita) och här samma med djur som ska flytta in, flytta ut och djur som jag behåller i kullar så om jag räknar ut det så kommer jag att ha 12 hamstrar så max antalet där är också 15 hamstrar. Just nu har jag 6 burar med hamstrar. Och max antalet burar ligger på 10 (såklart flera om djur bråkar mm.)
Så antalet bli 30 samtidigt (Hoppas att jag ALDRIG kommer upp i det antalet!!!!) Men ja det bli ju mer och midre när djur flyttar och flyttar in :) Och nu när man väl tar tag och räknar ut det så bli man lite rädd för sig själv..
(Förlåt för kluddigt inlägg ;P)
Och vi har även 6 katter och 1 hund :)
10 djur, precis som jag har nu :)

10 burar är lagom för mig, det får bra plats i hallen då :) just nu har jag 6burar. Och 10 * 2 = 20 Så jag skulle säga att 20 +\- är min Max gräns. Ska man ha en aktiv uppfödning så får man ju faktiskt ha ett visst antal. Dock är jag super nöjd med mina 10 + bebisar som jag har nu & kommer ta något år innan jag kommer upp i 20 gerbiler så vid den tidpunkten kommer troligen inte mitt liv se ut som nu vilket mycket väl kan ha ändrat mina tankar :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#5 :'D
För mig går det vid två, max tre burar eftersom jag måste ha dubbel uppsättning av burar (flyttar gerbisarna mellan mamma och pappa). Djur kan jag ha flera av men tycker 6 gerbiler är ganska lagom :) Har ju två just nu men lite senare ska väl två till flytta hit ;)
7 burar är min maxgräns, just nu har jag 4 aktiva burar med gerbiler.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Min gräns vore kanske 2 grupper mer skulle jag inte hinna med även om jag skulle vilja det ;) men min pappas och mammas gräns är en grupp just nu har jag bara två men jag tror att om jag verkligen ville skulle en tredje ggerbil få komma in. Men just nurcker det med 2 gerbiler :)
Skulle säga ett en bur är en maxgräns hemma hos oss 😂Mina föräldrar skulle aldrig tillåta att jag hade flera burar, dessutom skulle det inte få plats 😛
Ungefär 10 burar är maxgränsen här. Antalet gerbiler och hamstrar har jag ingen gräns för utan jag tycker att det är själva burarna som tar tid. Eller ja, inte burarna i sig hihi, men antalet burar. Oavsett hur många gerbiler/hamstrar som bor i buren har jag ju fortfarande bara en vattenflaska och en matskål att fylla, en bur att städa o.s.v.
Just nu har jag 9 burar, men jag tror allt att ett par till skulle funka 😊 Men jag får nog vänta tills mitt sovrum är färdigrenoverat så att djuren kan få ett eget rum och jag kan återfå min nattsömn😃
Hmm.. För mig är det superviktigt att alla djur får mycket uppmärksamhet. I somras tyckte jag det rullade på bra med hamster, hund och kanin. Nu har jag en hamster och hoppas få två marsvin snart. Och så har jag hund också, men det tycker jag inte räknas då han får uppmärksamhet hela tiden då han kommer och går :P skulle vilja ha en Grand danois också, då skulle det vart annat då det skulle vart en valp. Men Max två hamsterburar, en marsvinsbur och 1-3 hundar. Just nu då. Jag går i en krävande årskurs nu med prov varje vecka, och ibland kan det verka som stressigt med bara en hamster. Men det kommer bli bättre i framtiden!:)
Nu har jag 8 burar och det känns som att gränsen går här. För mig är det inte antalet djur som är gränsen utan utrymmet det krävs att hålla dom.
Har inte kvar gerbilerna eller de andra smådjuren men som mest hade jag nio djur (två råttor,två gerbiler,fyra marsvin och en ödla) och det funkade mkt bra! Jag hade ett djurrum i huset och i lägenheten bodde de i köket och vardagsrummet. Så länge det inte stör inredningen så funkar det, jag vill ha de fint hemma och det är inte (enligt mig) fint att ha burar över alla väggar eller lediga ytor..
#10 & #13 Ja exakt det är ju egentligen burarna som är problemet! ;P
Jag får nog ändra mitt inlägg i #1 till 8 st djur istället. Dock fortfarande 3 st burar :)
#16 Haha, ja så är det! ;P
Man kan aldrig hålla sig till sin egen gräns :P
Vet faktiskt inte var min gräns går! Just nu har jag tre dvärgar + en dvärg jag tar hand om i typ 10 dagar och en hund, det går alldeles galant. Och då kräver hunden en hel del av min tid! Vet att jag hade orkat mer men får inte ha fler, vet dock inte hur många jag hade klarat. Nu får mina komma ut varje dag en gång eller ännu oftare två gånger per dag. De får mycket gos och uppmärksamhet och färskmat varje dag.
// Nadja