Konstigt svar..?
Mailade på en annons på blocket på ett par gerbiler som såldes pga tidsbrist. Då det var rätt kort info i annonsen så skickade jag ett mail med flera frågor.. en av mina frågor löd:
"Har dom varit sjuka eller bitits nån gång?"
Detta fick jag då till svar just på den frågan:
"Om dom biter ja det gör dom men det känns inte alls och det händer bara när dom är hungriga."
Kändes lite oseriöst, jag menar att gerbiler bits tillhör väl inte vanligheten? Han kanske blandar ihop bitas och nafsa/smaka.. nafsa tycker jag inte heller är okej iofs men mer accepterat än riktiga bett iallafall.
Är det vanligt med bitande/nafsande gerbiler?

Jag har aldrigt haft en gerbil som nafsar, förutom bebisar kanske som testar.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Har man mat i händerna så kan de nafsa för att det luktar mat men det ska de inte göra bom man har rena händer. som #1 sa gör ungar det i början för att testa men nej inte vanligt att vuxna gör det. Håller med dig om att det lät oseriöst men vad svarade du på det? Fråga vad personen menar. Kan tillägga att gerbiler som bits oftast gör det då de blir fel hanterade, med andra ord försvarar de sig, om de blir skrämda.
#2 Vad jag förstår handlar detta om vuxna gerbilhanar, bröder. Dom ser iaf inte ut att vara ungar på bilderna..
Har ej svarat på annonsen igen, tyckte det hela verkade vara lite oseriöst..
Det låter inte seriöst nej, jag hade inte handlat.
Jag hade inte heller handlat, tänkte bara om du gav något svar men är bara att strunta i. Synd om gerbilerna bara..
Jag fick också ett oseriöst svar när jag svarade på en annons om gerbilungar till salu (uppfödda av en privatperson) och då frågade jag om föräldrarna var från djuraffär och det var dom. Då frågade jag om jag och min pappa kunde få komma och hälsa på gerbilungarna innan köp, och i svaret stog det såhär:
"Det är inte en bil vi säljer, som måste provköras och testas direkt?! Kanske kan skicka över någon mera bild/bilder, annars så är det affär direkt som gäller (enligt överenskommelse), inget velande eller annat tjat o gnat." 🤔
#6 seriöst blir så arg att de håller på med uppfödning! var säkert inavel också! de borde vara glada att deras köpare är så seriösa att de vill se ungarna först!
"Det är inte en bil vi säljer, som måste provköras och testas direkt?! Kanske kan skicka över någon mera bild/bilder, annars så är det affär direkt som gäller (enligt överenskommelse), inget velande eller annat tjat o gnat."
Så sant! Det är ingen bil de säljer. Det är ett levande djur de säljer. Ännu större anledning till att åka och hälsa på 😡

Mvh Stephanie 

Men jösses! Jag frågar alltid mina köpare om dom vill komma och titta först innan dom över huvud taget bestämmer sig. Då får jag chansen att prata med dom också och berätta lite om dom. Förra köparen fick jag aldrig träffa vilket var lite synd eftersom jag jobbade så min sambo fick vara stand in. Har också råkat ut för köpare som bokat gerbiler och bestämt dag för avhämtning och då har jag pga lite platsbrist satt dom i en transportbur över natten och på avhämtningsdagen så dyker köparen inte upp och backar ur. Det är inte heller rättvist för djuren så jag är väldigt noga med kontakten. Fick mail idag om en tjej som ville köpa gerbiler och ville ha honor och hanar i samma bur och frågade om det gick bra med en hamsterbur. Jag svarade nej nej - ingen hamsterbur och inga blandade kön! Fick svar lite senare "nu har jag läst på och man kan ha hanar och honor tillsammans" Jag svarade att jag vägrade sälja hanar och honor till henne! Undra var hon hade läst på då eftersom det kommer sluta i blodbad!