Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 577 ggr
lizzie20
2

Biter på ståltråden!

Hej mina två gerbiler biter på ståltråden som håller vattenflaskan uppe. De gör det mest på kvällen, precis när man ska somna, och då dunkar flaskan mot burväggen… Men det värsta är att när de biter på den skakas den ju, och massa vatten rinner ut och spånet nedanför blir jätteblött :/ och det är ju inte så bra…? Någon som vet om det finns någon annan lösning att hänga upp vattenflaskan med, eller ett sätt att få dem att sluta? (De har kartong, mycket spån o toarullar, fast de gräver alltid ner kartongerna på direkten :P)

//Lisa :)

Gronstedt
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En rejäl slangklämma, lagom hårt åtdragen? Då borde de inte kunna skaka på den.

PaaatyPalm
1

Höj flaskan?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Tsunamis
2

Häng inte flaskan i ett hörn eller mot akvarieväggen. Häng den mitt i taket så den hänger fritt. Se till att den hänger så pass högt upp så de bara når pipen också.

MvH  Tsunamis

[Jane95]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du akvarium till gerbilerna är magnet ett jättebra alternativ!:)

lizzie20
0

#1 ja det kanske skulle funka… :) tack för tipset! #2 om de når att dricka kommer de att kunna nå ståltråden… Så tror inte det går att "bara" höja flaskan :/ 3# har en samla och har massa med hål i locket i stället för nätlock, så måste hänga den mot kanten… 4# har en samlalåda! ;)

Tsunamis
0

Kan du inte hänga den i ett/två av hålen då?

MvH  Tsunamis

panini
0

Du kan borra ett hål på sidan så att bara pipen sticker in :)

ks.gerbil
0

7# det är inte så bra, de kan få tag i kanten på hålet och gnaga sig ut ;) Tipset jag brukar ge är citronjuice! Det hjälpte mig iaf, ta lite på ståltråden se om det hjälper

Gerbil-hemsidan hittar du R

panini
0

#8 Det gjorde inte min iallafall.

lizzie20
0

Provade det med citronsaften och det verkade funka, har inte hört dem gnaga än iallafal :) Men tack för alla tips :)