Små panik, ingen jättebrådska dock.
Har en kull på två svarta, och två sandfärgade honor som nu
vill till seriösa hem. Morsan som är sandfärgad&vit börjar bli
lite små trött på deras busande nämligen. :)
De svarta är inte helsvarta, den ena har vita framtassar
och vitt hakparti, och den andra har två små vita markeringar
framme på nosen som riskorn ungefär.
Jag befinner mig nere i södra Skåne, i Vellinge men har
möjlighet att ta mig runt i hela Skåne för att leverera dom.
Leveranskostnad tillkommer såklart..
De svarta tar jag 75:- för och de sandfärgade 50:-
Leveranskostnaden lägger jag på 20:- för :)
Har även småpanik för min ena hona, grå med röda ögon
som växt upp tillsammans med mamman till ungarna.
Sissel är hennes namn, ca 10 månader nu.
Skulle behöva sälja/omplacera henne också, priset är
inte de viktigaste men iallafall en 100:- vill jag ha för
henne då hon är väldigt speciell med hennes röda ögon
och ljusgrå päls. Samma sak där med leverans. :)
Hoppas på många spekulanter nu, bilder kan ordnas.
Mvh Lynn
Snälla någon? :/
Bilder är alltid uppskattat. Och även eventuell information om deras stam kan också vara av intresse för en del.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Dock tycker jag att du bör lära dig mer om gerbilfärger innan du egentligen ens skulle tagit denna kullen. Vad var förresten syftet bakom att du tog denna kullen?
Håller med Anne.k. Det är också lättare att få någon intresserad om man vet mer om genetiken annars ser det ut som man har noll koll och köpare väljer en annan uppfödare. Om du söker på olika färger bildr på gif kommer det upp många bra bilder. Då kan du se hur dina ser ut. :)
För de första Anne.k, jag är ingen uppfödare. Detta var helt
oväntat då hanen är omplacerad och fd. ägaren intygade dyrt
och heligt att han var kastrerad.. Vilket han inte var.
NU är han däremot kastrerad men det hindrar ju inte det faktum
att jag faktiskt har en kull nu. Dålig attityd leder inget vart?
Här kommer iallafall några bilder.. Hoppas på något napp.
Bilder på föräldrarna också.
Anne.k hade väl ingen dålig attityd?
tror du får mer napp med en annan rubrik. låter som att din gerbil har en skada eller något nu. Bättre om det står gerbilungar till salu. Skriv till tassy om du vill ändra.
#5 jag har inte haft någon dålig attityd gentemot dig. Hur ska jag kunna veta bakgrunden om du inte skriver ut det? Jag går på det jag läser som säkert de flesta gör. Det är så många okunniga man sett som tar kullar hit och dit utan någon kunskap så man försöker ju bara sprida kunskap. Sedan att du läser mina kommentarer på fel sätt, kan jag inte göra något åt.
Endast intresserade gör sig besvär att svara.
#9 Nja, riktigt så funkar det inte på detta diskussionsforum. Du anklagar folk för att ha dålig attityd när de undrar saker för de värnar om djuren. Sen försöker du klippa av det hela, och tror att du ska få något sålt när du mer eller mindre bönar och ber om att bli av med djuren i stället för att göra en seriös annons?
Kastrerade gerbiler? hur mycket hade du läst på innan du skaffade dina djur från början? Tyvärr verkar du sitta på för lite kunskap, och du har blivit blåst. Det får du inse och agera därefter, och inte fara ut mot dom som menar väl.
#5 Nu vill jag inte verka påhoppande eller så men det går inte kastrera gerbiler hur som helst. Små djur som gerbiler riskerar allt för stor risk att dö av den starka narkosen som används till kastrering. Att du först har gått på att någon har sagt att hanen var kastrerad kanske inte är så konstigt ifall du inte haft så mycket kunskap om dessa små djur. Men att sedan skriver ut att du har faktiskt har kastrerat honom sedan (när det inte är en så stor chans att han faktiskt har blivit det) så blir det ju inget annat än fel för dig. Kan du inte ta hand om alla gerbiler så var då ärlig i annonsen och berätta vad som har gått snett istället. Det finns säkerligen massor som skulle kunna ta hand om dom små, men då vill köparen ha en ärlig och seriös Säljare..
Jag undrar vilken veterinär som ställde upp och kastrerade en gerbil 😮 Varför kastrerades han?

Mvh Stephanie 

Finns säkert dem som skulle tänka sig att utföra kastreringen, men eftersom gnagare räknas som 'exotiska djur' hos veterinären så skulle räkningen säkert bli 1100-1500:-
MvH Tsunamis