Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 552 ggr
[Jane95]
0

Ska jag ta med dem?

Hej! Har haft min gerbiler här 1 vecka nu och kom nyss tänka på att vi har påsklov om 2veckor.. Jag bor 7mil hemifrån för att studera men åker hem på loven och helger osv. Min fråga är då om gerbilerna skulle klara av att resa fram o tillbaka? Med tanke på att dom är ganska nyinflyttade hit så kanske dom blir förvirrade? Dom har blivit tama väldigt fort och har börjat lära känna mig ganska bra verkar det som. Min mamma kommer och hämtar mig samma dag som vi går på påsklov så på det sättet så går resan fortare och gerbilerna slipper massa ljud på buss. Vad tycker ni är det bästa alternativet? Ta med gerbilerna eller inte?

PaaatyPalm
0

Jag skulle definitivt ta med dem, du kan ju inte ha dem själva en hel vecka utan någon mat & vatten (som tar slut efter någon dag).

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[KKlara]
0

Håller med #1. Om de verkar ganska tama och trygga nu så är det nog ingen fara :)

[Jane95]
0

Jag hade inte tänkt att ha dem själva en hel vecka, utan att åka dit o mata dom varann idag isåfall! Det var lite därför jag fråga, för att det skulle blivit lättare för mig att inte behöva åka 14mil varann dag;) Men ni tror inte dom blir förvirrade av att fara runt så mycket då?

Anne.K
0

Du behöver nog inte oroa dig. Ta med dig gerbilerna, det känns som det bästa alternativet bådw för dig och även för tjejerna :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Jane95]
1

Okej vad bra!:) Tack!

m4rkus93
0

jag skulle oxå säga det… då lagen är att ett djur ska ha tillsyn minst 1 gång var 24:de timma

[Tassy]
0

Gerbiler är tåliga när det kommer till resor. Det är bara att ta med dem. 🙂

ks.gerbil
0

Ta med dem inga problem :D de kanske t.o.m. gillar det, de får ju se världen ^.^ ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Jane95]
0

jamen dåså! Då följer gerbilerna med på påsklovet!:)

ks.gerbil
0

va roligt så mysigt 😃

Gerbil-hemsidan hittar du R