Vilka färger?
Vilka färger avlar ni som föder upp på? Skulle vara intressant att se.
Själv har jag ju mitt första avelspar och det är burmese och svart, 2 av mina 3 favvo-färger. Den tredje favvo-färgen är DEH.

*putt*
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jaaa puuuuutttt
Jag är NYFIKEN jue…… 
Främst saffron, orange mold, rödögd orange mold och vittecknade black.
Kommer också en hel del gråa, colorpoints är på g och sen lilac, REH, DEH m.m. Salig blandning helt enkelt. :P
Black pied o deh är de jag sätter främst, sen gillar jag grey agouti varianterna
Lisa/Ängshöjdens

Black och Black vittecknat satsar jag främst på. Men en hel del anndra färger kommer hela tiden.

Jag är överlycklig, då jag fick en polar fox nu i senaste kullen! Tycker det är så vackert. Han ska få vara ihop med sin storebror, som är svart. Det är mina flickors favoritfärg just nu på gerbiler:) Tycker om många olika färger, önskar jag hade större! Men när Lisa nästa gång får sig en apricot, då skulle jag vilja ha en sån! Härligt färg tycker jag. Sen gillar jag vittecknade djur också, lika som att jag är svag för bandat hos hamstrar..
Tycker Lotte ska satsa på en burmese senare i höst :o)))

Skulle precis skriva det! Är jättesvag för burmese och siames! Så du får gärna höra av dig till hösten..ha!
Det är inte mina färger, siamese o burmese!
Är jag dock o dömer nånstans o den bästa är en av de färgerna så vinner den ju naturligtvis, men själv vill jag inte föda upp dessa färger….

Jag håller främst på med Siames och burmes. Även lite PEW & DTW. Men nu på senare tid har det blivit mycket Agouti och Svart. Och även Argente, Argente Cream och Dove. Helt underbara färger enligt mig! hihi
Åh en till med burmese :o) vad skoj.

#10 Det är bra synd att vi har ungefär 100 mil mellan oss, hade gärna kunnat tänkt mig en siames från er…!!
Det är kul att läsa att nästan alla föder upp olika färger och hur olika smaken är. Det är extra roligt för då blir det ju också en bra bredd på färgerna 
Bara jag som avgudar rödögda?
Har aldrig varit jätteförtjust i colorpoints faktiskt. Siamese och DTW tycker jag om, men burmese gillar jag inte särskilt mkt. Smoke och cappuccino är helt okej. BEW är himla läckra men även om de är colorpoints (ibland) så har de ju inga points…

Jo, rödögda kan va jättefina ;-)
Men jag avlar ju inte heller så..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag ska ta en kull på min DEH hona i slutet av sommaren(Får se om det blir fler kullar sen) Hon ska paras med någon av Sofies(Enhörningens) Smoke hanar
Men favorit färgerna är Burmese och black även DEH. Och jag har redan en av vardera färger, en burmese hona, en DEH hona och en black hona(fast hon är ju PV). Sedan har jag även en Agouti PC hona:) En färg jag också gillar mycket:)