Ensam men inte stressad/deppig
Hejsan! Min ena gerbil flicka förlorade sin kompis för ungefär en månad sen, å vi håller på leta en ny. Men djuraffären får aldrig in nya eller dom blir försenade hela tiden.
Men hon som är ensam verkar inte vara stressad (hon är rädd och springer å gömmer sig när man kommer in i rummet men kommer upp direkt efter) och hon äter och dricker varje dag :)
Men eftersom hon inte verkar stressad/deppig behövs det en till kompis? Kan tillägga att hon inte ens är ett år ännu :S
Och hon blir inte handtam, jag har försökt ganska länge, men hon springer bara iväg med solrosfröet direkt, men om man delar den i småbitar så sitter hon bredvid handen å äter. Å ibland springer hon upp för ärmen på tröjan :)
mvh//Putt3
Eftersom att hon fortfarande är så ung så tycker jag att du borde skaffa en kompis till henne, har du kollat med någon uppfödare? Vi har ju en lista här uppe till vänster.
Även om det inte märks att hon mår dåligt så blir livskvalitén sämre utan en kompis. Gerbiler är flockdjur och ska inte vara ensamma om det inte finns någon bra anledning. Även om man spenderar mycket tid med gerbilerna så kan inte det ersätta sällskapet som en artfrände erbjuder. 🙂
Okej! :) Tack så jätte mycket! Då blire å leta efter en kompis då :)
Tyvärr fanns ingen uppfödare här uppe i norr :S
Även uppfödare längre ner i landet kan vara värt att ta kontakt med då transport brukar kunna lösa sig :) så lås dig inte med att bara leta där du bor.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Elsa (Elsas Gerbiluppfödning i listan) åker till Skellefteå ibland, kan det hjälpa? 🙂
Ja om jag har turen att vi åker till skeå.. Jag bor nämligen ännu högre upp i norr :P
om det går att hitta transport har jag en flicka till salu, som behöver en kompis. :) finns i Stockholms området.
Okej! :D Men är det inte väldigt stressande för den lille att åka såpass långt? Bor ända uppe i Gällivare.. :)
Men annars kanske jag är intresserad! :)
#8 nej då. en av mina är från Göteborg och två från Linköping. :)
Okej ja det var ju en annan sak! :)
Säg till om du är intresserad så kan jag skicka lite bilder ;)
Jo jag gör de måste bara fråga mina föräldrar vad dom tycker om de :)