Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 448 ggr
Zandrazanna
0

Träna bebisarna

Mina bebisar är 3 veckor idag. Dom kommer till handen och nosar och sätter sig i handen en kort stund för att sen springa vidare. Där är 2 stycken små bebisar som är inne i boet hela tiden (har 5 bebisar) Bebisarna "vågar" inte gå ut när mamman är ute. Kommer bebisarna ut och ser mamman springer dom snabbt in i boet igen. Kan man ta ut mamman så man kan träna dom små bebisarna så dom blir vana vid händerna? Så dom kommer ut från boet? Vad är det som gör att dom inte "vågar" gå ut när mamman är ute? En av bebisarna har jag inte sett på väldigt många dagar. Ska jag lyfta på boet för att se så alla mår bra? Är det någon speciell mat som dom små INTE får lov att äta?

Zandrazanna
0

Någon som vet? :/

[Tassy]
0

ja du kan ta ut mamman en sund medan du umgås med bebisarna, det funkar utmärkt.

Du bör även kolla om en bebis saknas sedan en tid, det kan vara så att den är skadad/död och den andra därför är rädd och upprörd.

Bebisarna kan äta allt som de vuxna får. 🙂

Zandrazanna
0

Såg bebisen idag. Hon tittade ut snabbt från boet så det va skönt. Men imorgon ska jag kolla ordentligt och räkna så alla är friska och lever :) har tre hel svarta så är svårt och veta om vi sett alla tre eller en och samma :) Tack för svaret :) då ska jag ta ut dom 2 stora så jag kan umgås lite med bebisarna ensam :)