Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 368 ggr
BettaSplendens
0

Konstigt beteende.

Jag rastade precis Rocky och palatino och efter ca 20 min började dom verkligen smaka på allting i hela rummet. Inklusive mig. Det är inte så att dom bits utan dom typ smakar bara lite, som små nyp. Palantino hoppade precis upp i knät frivilligt och bara började smaka på handen. Dom kanske luktade gott men det är inte bara jag som är drabbad, hela rummet. Korgar, mattan, tröjor ja allt.. Jag förstår verkligen inte varför. Dom har aldrig någonsin börjat smaka på andra saker i rummet eller mig föräns idag. Någon som kan ha en aning vad detta konstiga beteende kan vara? 🤔

BettaSplendens
0

Verkar vara löst nu.. Jag måste helt enkelt ha glömt (usch på mig) att ge dom mat när jag bytte vatten igår så dom har inte fått ny mat på två dygn.. Hade också prövat en ny sak med vattenflaskan (typ en toarulle över den så dom inte ska gnaga på plasten) och såklart har allt vatten läckt ut utan att jag sett det… Aja nu har de fått massor av mat och nytt färskt vatten.. Varför dom började gnaga på mattan var för att jag tappat massa mat där en gång så längst nere ligger det kvar lite rester. Hmpphh mår lite smått dåligt över det men jag tror dom klarar sig bra 🙂 Dom är ju pigga och krya.

ks.gerbil
0

Vad bra att du löst det, ibland blir det så

Gerbil-hemsidan hittar du R