Silom och Rosewood
Idag flyttade två pojkar hem hitt. Rosewood, en blå hane och Silom, en dark eyed honey hane.
Känns så roligt att vara med gerbiler igen. :) Senast var år 2005, hade då 4 gerbil honor, från djuraffär.
Har nu ett tag funderat att bli med gerbiler igen, men har inte varit rätt tillfälle helt enkelt. Men nu det senaste tycker jag att det varit tid att skaffa gerbiler igen. Har kollat lite smått på vad jag vill ha för färg, och fastnade för Patricias/Tsunamis blåa gerbiler. En färg jag gillar på de flesta djur. Sen är Patricia en person jag vet skötter om sina djur bra, och det känns helt enkelt rätt att köpa av henne. :) Har även blivit smått förälskad i Siloms färg, om det har att göra med hans personlighet eller ej vet jag inte. :D
Så hanen Rosewood tog kompisen Silom i tassen, packade väskorna och flytta in i deras nya lya. :)

Deras lya. :) Kommer köpa större bur om ca 1-2 månader, men dom får bo i denna sålänge. Vill ju ha en så stor bur som går till grabbarna såklart. :) Dom har ellerfall gott om grävmöjlighet (kommer fylla på mera när dom bott in sig). :) Blandade hö, stl och spån, för att göra så gångarna håller uppe. och mat ska beställas hem i form av torkade insekter och örter, som kommer ges några gånger i veckan i basfodret utöver den blandningen dom får nu. :)

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Grattis till att ha blivit med gerbil igen :) och dessa killar är ju grymt fina. Tsunamis/patricia är duktig på att föda fram fina djur :) har själv 2 från henne som är helt underbara :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Kan ju berätta lite om mig.
Heter Frida, är 20 år och bor utanför Göteborg. Håller på med styckning och färskvaror på jobbtid, är uppfödare och hobbyfotograf på fritiden.
Beskriver mig som lättsam, omtänksam och trevlig person. Tar dagen som den kommer, och lever i nuet.
Föder upp guldhamstrar och tammöss sedan våren 2011 och vintern 2011, innan dess var det dvärghamstrar som gälde i form av vintervita och roborovski. Utöver smådjuren bor här även två katter.
Djuren betyder mycket för mig och jag gör allt för mina djur. Är väldigt nogran vad dom äter och utformar deras mat efter djurets behov.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#1 Tack. :) Ja Patricia är duktig. :)
//Frida

Grattis till de små :) Jätte fina!
Funderar om jag ska hänga in en hängmatta också i buren, någon som har det till sina gerbiler?
#4 Visst är dom. Är inte insatt i gerbiler, men dom verkar vara två snygga grabbar. :)
#5 Tack så mycket. :)
#6 Det vet jag. :) Dom kommer få färskmat 3 gånger i veckan på ett ungefär. Då jag vet att det inte är allt för bra att man ger dom varje dag som jag gör med hamstrarna och mössen. Har dock lite dålig koll hur ofta man ska ge animalisk föda det gerbiler.
//Frida
#7 En hängmatta skulle jag inte rekomendera om den inte var gjort av karton eller trä. De skulle gnaga på hängmattan och kan då trassla in sig i trådar eller få ner trådar i magen, vilket inte alls är bra för dem.
#8 Ska beställa hem från zooplus.dk, detta foder: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/gnaver_smaadyr_foder/hamster_foder/jr_farm/186792
Det är då gräshoppor och mjölmask som är dom torkade insekterna, vet inte om det kanske också är fluggor i. Sedan vet jag inte vad silkesormpupper är, men det var i också. :P
Har tänkt köpa hem detta till mina hamstrar, då jag vill testa att ge detta till dom. När jag ändå beställer hem, så kan ju gerbilerna också få, då jag vet att insekter är rätt livsviktigt i naturen, för att dom ska överleva. :) När jag är på gång, så kommer jag även beställa hem lite saker till dom. :)
//Frida
#9 Fast dom hängmattorna jag gör själv, är gjorda på fleece tyg, vilket inte dom trasslar in sig i. men då skippar jag det.
//Frida
Gratulerar!
De ser ut att ha det bra hos dig!
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Kul att de fått en fin bur, om än tillfällig så kommer de ha lajbans däri 
MvH Tsunamis

Så fina! Blått är läckert - även på gerbiler :)
Vilka sötnosar du har fått hem! :)
Det finns ett till foder med insekter i, som är anpassat till gerbiler och som jag tycker ser jättebra ut. Jag har visserligen aldrig testat det men skulle gärna göra: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/gnaver_smaadyr_foder/mus_gerbil_foder/bunny/260451
Finaste pojken.
Växer som bara den, och man ser skillnad var dag nu. :)
Dock inga bilder på Rosewood, då han inte fastnar på bild.
//Frida
.
//Frida
:)
//Frida
En bild hadde jag visst på Rosewood också. ;)
//Frida
Vad fina de är! ;)
SÖTISAR, gillar rosewoods färg ;D
Sötisar:)
Tyvär så försvan Rosewood här hemma runt julen, och hittades aldrig. 😕Saknaden är stor efter min pojk med man måste helt enkelt gå vidare och tänka på den man har kvar. Silom vart nere efter det, så två pojkar fick flytta hem hitt. En blå pojk med namnet Wiskey och en Polar fox pojk med namnet Örnie. Båda från Patricia (Tsunamis).
Efter dom gått ihop i några veckor så började Wiskey bråka rejält med Silom, gick för långt när Wiskey gjorde så Örnie drog sig undan och Silom skaddade bakbenet.
En kompis tingades nästan direkt till Wiskey för han skulle inte få sättas tillbaka hos varken Örnie eller Silom. Nu har han sutit ensam i 3 veckor bara för att kompisen skulle kunna bli gammal nog för att kunna flytta från mamma och syskon. Idag flyttade det in en kompis hos Wiskey, en lille bror till Örnie, lilla polar fox pojken Follower. ❤️
Så nu bor det 4 pojkar här hemma, underbara gerbiler hela bunten och har Patricia att tacka för det, för att jag fått förtroendet att få ha dom här hemma. 😃
//Frida
Silom som redan är 9 månader. 😘
//Frida
Örnie och Silom, som väntar ivrigt på deras tur att få springa av sig, tror dom tycker att hamstrarna varit ute tillräkligt länge ikväll. 😛
//Frida
Örnie.. En rarare pojk får man leta länge på. 😘Nästan så jag skulle säga att det är han som gjort så jag riktigt fastnat vid gerbiler.
//Frida
En till pojk som har svårt att vänta på sin tur. 😉Wiskey som är otroligt glad att fått en kompis, att han tillomed tillät ett "snabbt" foto på honom. En pojk som annars hatar kameran.
//Frida
Follower. ❤️
Blev förvånad över hans storlek 😮😘men så sjukt söt. Otroligt framåt pojk, direkt upp i handen och nyfiket tittar sig runt.
//Frida
Man ser stora likheter med Örnie här. Valde från denna kullen då jag gillar Örnie väldigt mycket. ❤️
//Frida
Dyker ner för att hitta bästa maten.
//Frida
Sista bilden på mina pojkar. 😃
//Frida
Jättekul att se bilder! :D
MvH Tsunamis
Vilka vackra pojkar du har! 😍
🙂
//Frida
Så söta gerbiler och fina bilder! :)