Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1005 ggr
PaaatyPalm
3

Super nöjd med lådorna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

då har även mina små flyttat in i plastlådor. Är super nöjd! Är lite dåliga mobil bilder från innan det blev helt klart hos dem då jag hade lite brottom och var tvungen att åka, ser ju inte jätte trevligt ut :P 3 hon burar & 3 hanar med namnskyltar (namn, färg & födelse). Röda är honor & blå hanar.

Just nu har vi 6 honor & 4 hanar. I söndags flyttade två nya nederländska grabbar + 1 blå hona hit :)

Btw, för dem som vill stapla så är ö&b's burar super! står fruktansvärt stabilt!

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

PaaatyPalm
0

skyltarna! Mor ska dock göra lite finare från sitt jobb. Blir data skrivet & laminerat med tiden med röda & blå bakrunder :)

20 årig djurgalen moder* 

Camillhe
0

Hur har du löst ventilationen?

PaaatyPalm
2

Va tvungen att testa deras stabilitet :)

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
2

#2 öppet tak med nät! Velar lite om jag ska borra i sidorna "där öppe" men är rädd inför att det ska fungera som utväg.

Lådorna är för övrigt mindre i botten & större vid locken, så när dem står på varandra så blir det ändå stora luft hål :)

20 årig djurgalen moder* 

[EmiliaLJ]
0

jättefint :)

Förlåt, men jag undrar om dom inte skulle må bättre med lite mer spån? eller har du bara inte hunnit fylla på än? :)

PaaatyPalm
0

#5 dem har mer spån, på bilden har den inte ens vatten eller sand :P bilderna togs innan det var helt klart.

20 årig djurgalen moder* 

annaforsgren
0

Hur stora är de? Och vad kostar dem ?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[EmiliaLJ]
0

#6 jaha Tungan ute

[Jessica_91]
0

Tjusigt! Skrattande Kan tänka mig att det sparar en hel del plats.

PaaatyPalm
1

#7 kostade 89 troor jag :) storleken vet jag inte till 110% men runt 70, +\- några liter #9 det är helt fantastiskt när man har ett flertal burar! Nu går jag inte tillbaka till akvarium igen :)! Även om akvarium är en aning snyggare :P

20 årig djurgalen moder* 

Tsunamis
0

Ser ju praktiskt och bra ut :) de är ungefär som motsvarande Samla dvs 65L. Jag har 2st av ÖoBs lådor kanske skulle köpa flera för att testa.

MvH  Tsunamis

PaaatyPalm
0

#11 absolut värt ett försök :)!

20 årig djurgalen moder* 

Disyerto
0

#4 En liten följdfråga på ventilationslösningen. Skulle så gärna vilja se en närmare bild på hur ventileringen ser ut, när lådorna är staplade på varandra. Mest för egen nyfikenhet ;)

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

PaaatyPalm
0

#14 absolut :)! Kan fixa det ikväll eller liknande :)

20 årig djurgalen moder* 

[Emmabengtsson]
0

Jag köpte en sådan samla låda idag. 130 l på Ikea 149 kr! Ska bli spännande att pröva, första gången. 🙂