Man vet att man är gerbilägare...
Hittade en gång för längesedan en lek, eller vad man ska kalla det, på råttor i fokus, som jag skrattade som en galning åt
Så jag tänkte att vi kunde ha en liknande lek på Gif 
Det går till som så, att man skriver ett påstående om vid vilka tillfällen som man verkligen vet att man är gerbilägare! Det ska vara något som har hänt just dig, eller något som du känner igen dig i. Det kan vara roligt, gulligt, mysigt eller vad som helst :)
Och just det, man börjar alltid meningen med "Man vet att man är gerbilägare…"
Jag kan börja:
Man vet att man är gerbilägare när man går omkring med toarullar i väskan.
Haha, jag kom på en til 
Man vet att man är gerbilägare när man älskar att sniffa på gerbilmaten i smyg för det luktar så himla gott ^^

Man vet att man är gerbilägare när man är i soprummet och vill ta kartongen som folk slängt….
Man vet att man är gerbilägare när man ser kartonger som leksaker till gerbilerna xD

Man vet att man är gerbilägare när man väver in grävda spångångar i sin dröm…
Man vet att man är gerbilägare när man går in på en tygaffär och frågar efter kartongrullar…
Man vet att man är gerbilägare när man dammsuger 17 ggr om dagen och ändå har spån på golvet.
Man vet att man är gerbilägare när de finns massa gnag ål på alla sina tröjor :) Och #1 jag är precis likadan, älskar lukten på Gerbil nature :D
Man vet att man är gerbilägare när man hittar solrosfrön i nästan alla fickor man har på kläderna som hänger i garderoben :P
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
oj den va visst redan sagt :/
kom på en till istället då: man vet att man är gerbilägare när ens kalleanska böcker är igenomgnagda :P
och: man vet att man är gerbilägare nör ens kompisar inte förvånar sig längre över ens gnagda tröjor och att man frågar efter kartong.
och: man vet att man är gerbilägare när 2/3 av alla foton på sin mobil är på sina pälsbollar
#10:
Haha, den där sista! Klockren! :D
//Klara
Man vet att man är gerbilägare när man lägger undan en extra skål med sallad när man äter mat :)
Man vet att man är gerbilägare när man måste förklara vad djuren är för något för "nya människor" så som ökenråttor.. möss med hårig svans osv.
#14 Haha samma här, brukar säga om man tar en mus, hamster och ekorre och blandar dom så får man en gerbil 
#15 haha ja jo liknande brukar jag oxå säga.. folk lär ju få upp en rolig bild i huvudet.. men folk som har settBernad och Bianca i Austrailien brukar fatta ganska snabbt med att de finns en "ökenråtta" med där.
Man vet att man är gerbilägare när pensinärerna på jobbet börjar spara undan toarullar o äggkartonger åt en tills man kommer nästa gång.
(hmm undrar om man har pratat för mkt om gerbilerna till dem
)
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
#18: HAHAHA! Min mornor och morfar sparar undan toarullar och all möjlig kartong som ger till oss när dom kommer, gamla människor är så snälla! ;D
//Klara
Man vet att man är gerbilägare när det sitter en lapp på toapappershållaren att det är förbjudet att kasta toapappersrullar.
#20: Smart!Det måste jag sätta dit, mina föräldrar glömmer alltid bort det ;D
//Klara

Man vet att man är gerbilägare när man i födelsedagspresent och julklapp får kartonger fulla med toarullar 
(min mamma tycker att alla barnbarn ska få något vid högtider oavsett om de har 2 eller 4 ben)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#24 Åhh den känner man igen…
Man vet att man är gerbilägare när man allt för ofta använder frasen "asså, han satt jättefint precis innan!" när kompisan undrar varför man har 275 bilder på en svanstipp..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Man vet att man är gerbilägare när 90 % av alla bilder man tar på dom blir suddiga ;) På många av mina bilder brukar man också ofta bara se en svans som springer iväg från den hemska kameran :D
Man vet att man är gerbilägare när man ofta kollar på blocket efter begagnade akvarium så dom små kan få lite större och bättre bostäder ^^
Man vet att man är gerbilägare när man går och sätter sig vid buren för att titta på dem när de gräver och busar när man har tråkigt. :)
Man vet att man ar gerbilägare när man får sin månadspeng på 300kr, nästa dag har man 50kr kvar! ;)
Man vet att man är gerbilägare när man dammsugar nästan varje dag och fortfarande ligger det spån och hö på golvet :P
Man vet att man är gerbilägare när man blir glad att pappret på toarullen är slut. :)
Man vet att ma är gerbileägare mnär man går i n affär och blir super glad att hitta en topm kartong och springer till kassan och frågar om man kan få den! ;P
#33: Asså det där lät ju inte riktigt klokt! Men man blir ju glad när toapappret är slut ;D Haha ;)
//Klara
Haha, fattar inte varför, men jag blir så glad när jag bara ser en kaartong!! :O
Haha, jag blir så uppspelt att jag riktigt springer till kassan och frågar! ;P
Jag har börjat förstå att mormor tycker jag är annorlunda! :X
Man vet att man har gerbiler när det kommer stampande ljud från burarna när jag har folk på besök :)
#35 haha 
Man vet att man är gerbilägare när man inte bara längtar efter sin zooplus-beställning… Man ser också fram emot kartongen det kommer i!
Man vet att man är gerbilägare när man är enda människan i hela kvarteret som inte har någon pappersåtervinning (allt hamnar i burarna haha).
Man vet att man är gerbilägare när kompisar som sover över inte sover mer än några timmar totalt..
man vet att man är gerbilägare näär man använder extra mycket toapapper så att man kan få toarullen…
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
Man vet att man är gerbilägare när man dagligen tittar igenom GiF…
Med vänliga hälsningar,
Filip
Man vet att man är gerbilägare när kollegorna skrattar glatt och klappar på gerbilerna man släpat till jobbet. Förmodligen tycker dem man är knäpp också 
MvH Tsunamis
#43 haha, har du med dig gerbilerna till jobbet? :P
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#44 Jaa det är smidigt att möta folk på lunchen eller direkt efter jobbet och leverera dem
Ibland tar jag ett tåg direkt efter jobbet också och ska ha med mig lite gerbiler.
MvH Tsunamis
#47 Haha känner igen det där 
Man vet att man är gerbilägare när man hittar mandelflarn i sängen.
Man vet att man är gerbilägare när man kan hitta små bajspluttar i sängen :P
Man vet att man är gerbilägare när man köper glass i pappkartong, och skyller på att gerbilerna måste ha något att gnaga på.
Med vänliga hälsningar Mika & Oso 
Man vt att man är gerbilägare när… Man ser saker som skulle passa till gerbiler i precis ALLA affärer man går i, haha ;)
#53 Haha, precis!" ;P

Man vet att man är gerbilägare då man på affären tar med pappröret som plastpåsarna varit på då det blivit tomt 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Man vet att man är gerbilägare när man vaknar av att gerbilerna gnager på kartonger klockan sju på morgonen… :)
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
#57 HAHA den känner man igen xD
#57 åhhhh lycka i en skokartong
#57 Hahaha, sant! :D

Man vet att man är gerbilägare när man byter den tillfälliga vattenskålen 3765482 ggr per dag.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Man vet att man är gerbilägare när man får lägga i nya kartongbitar i buren 300 gånger om dagen. :P
Man vet att man är gebilägare är man har 17 sönder-gnagade vattenflaskor hemma…
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Man vet att man är gerbilägare när man kan inte sluta posta nya söta bilder på gerbilerna på instagram :)
Man vet att man är gerbilägare när det ligger spån i hela huset ^^
(Det är något jag minns väldigt väl när jag hade gerbiler.. Ojojoj… damsög som en tok X'D)
Ooohja! Den känner man då igen!
Händer hela tiden med mina hamsterskålar M;)
Man vet att man är gerbil ägare om man kastar sig över alla toarullar man ser!
Man vet att man är gerbilerägare när läxan brukar vara söndergnagen om man råkat lägga den på sängen… ;P

#70 nej vad "sött" ;P
#70: Hahah :3
Man vet att man är gerbilägare när man har gripreflexer snabbare än en ninja när diverse pälsiga föremål faller ur ens hand. Man vet att man är gerbilägare när man måste, MÅSTE kolla på gerbilerna i djuraffären och sörja deras öde. Man vet att man är gerbilägare när det kliar av förakt i kroppen när man såg julkalenderns Peggys bur. Sist men inte minst, man vet att man är gerbilägare när det sitter i ryggmärgen att släpa fötterna i golvet för att inte trampa ihjäl pluttisarna.
Kan göra en liten twist i leken å säga.
Man vet att man håller på bli Gerbilägare när man febrilt samlar toapappers rullar och sitter på GiF hela dagen 
Man vet att man är Gerbilägare när man ber hela släkten samla kartonger åt en..
#76: Hahahah xD
Man vet att man har varit gerbilägare när man fortfarande, flera år senare, har svårt att slänga äggkartonger och toarullar 
Det sitter så inbitet i mig att man aldrig slänger sånt! 

Mvh Stephanie 

om man har gerbiler
#78 hahaha
#79: Ahaha, klockren x)
.. när man springer och läser denna tråd stup i kvarten för att få sig ett igenkännande skratt!
man vet att man är gerbilägare då man bara måste in på alla djur butiker och spana på nya saker åt dem
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Man vet att man är gerbilägare när man önskar sig mushus i julklapp och blir lika glad när får dem som det där spelet man också önskade sig.
Man vet att man är gerbilägare när det första man gör när man kommer in på rummet är att titta vad som hänt i burarna.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
(Man vet att man är råttägare när man ropar "Hej mina små busrumpor!" det första man gör när man kommer hem ;) )

Mvh Stephanie 

Man vet att man är gerbilägare när ingen kompis vill sova över för allt gnagande och grävande x)
man vet att man är gerbilägare när man inser att man har en gerbil på rymmen någonstans i lägenheten för att han tagit sig ut.
(bodde inte i glasgrejs då utan i plastbur, det var väl en 2 år sedan han dog nu dock.)
Man vet att man är gerbilägare när..
Man har en kompis på besök som lyfter sin tygkasse från golvet och sakerna ramlar igenom ett nytt mystiskt hål i botten av den…
man vet att man är gerbil ägare när man måste dammsuga golvet varenda dag.🙂
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Man vet att man ör gerbilägare när man blir sur när man ser att föräldrarna har slängt en toarulle.
Man vet att man är gerbilägare när man går runt med spån på kläderna hela dagarna.. 😃
It's funny beacause it's true. 😃