Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 403 ggr
Autodidakt
2013-02-23 23:04
0

Bröder?

På alla hjärtans dag fick jag 3 underbara små gerbil killar i present. De köptes i en djuraffär, och säljaren sa att de va bröder. Men jag har svårt att tro det. Jag är mer van vid kaniner så tänkte fråga er här på forumet vad ni tror. Det är 2 hanar som är svarta, de har samma ansiktsdrag och liknar varandra mycket i humöret. De är nästan identiska, enbart liten storleksskillnad, men deras kroppsbyggnad är den samma. Den tredje killen är en nutmeg, han är helt olik de andra i temperamentet och har en helt annan ansikts form. Hans kropp ser mycket mer fullvuxen ut än de andra två. Kan tilläggas att när de blir lite små nyp på varandra är det alltid mellan honom och en av de svarta. Han har även pillat av lite hår från de andras svansar… Vad tror ni? Kan de va 3 bröder eller är det 2 bröder och en äldre?

Den man bäddar med får ligga.

[Jessica_91]
2013-02-24 10:43
0

Jepp, de kan vara syskon och ändå vara så olika. 🙂 Har du bild på alla tre? Då kan man lättare se ifall det skulle kunna vara en ålderskillnad på dem (dock bara ifall de svarta är några få månader gamla). Som vuxna kan det ändå skilja mycket storleksmässigt även på syskon. 

Vad menar du med nyp? Hur beter de sig då?

[Tassy]
2013-02-24 11:28
0

Kort sagt: du kan inte se på gerbiler om de är syskon eller ej.

Autodidakt
2013-02-24 13:29
0

De ska vara 9 veckor nu. Men den större, Bulten, ser fullvuxen ut. De jag menar med nyp är att ibland (väldigt sällan) små brottas dem, bara i någon sekund och sen är det bra.

Den man bäddar med får ligga.

[Jessica_91]
2013-02-24 13:32
0

Hm det låter lite märkligt. Kan du ta bilder på dem och lägga upp?