Konstigaste du upplevt?
hm det roligaste jag sett är nog när min Bowmore (som nu bor hos sissie) bodde i ett akvarium och hade bebisar med sin tjej. Han tog en tupplur och låg alldeles avslappnat i boet.. utom pungen för den lade han upp mot glaset för svalkning ;) Självklart hade jag inte kameran framme just då, men det var en syn man inte glömmer!
#1 Haha :P
Jag tycker det ser kul ut när dom hänger i taket xD
//Elin

Det konstigaste o roligaste är Kotte. Ibland får de vara kvar i akvariumet när jag gör rent..Carat o Kotten gillar det
! Kotten blir så glad att han hoppar rakt upp i luften och vänder håll/på hela kroppen i luften. Skuttar omkring och gör glädje hopp som mina marsvin gör när de är glada.
Han visar väldigt tydligt när han är glad. Precis som en liten unge! Popkornhopp!
Han är fyra månader nu o lite lugnare men den enda av mina gerbiler som jag sett göra så här. Hyper-Kotten kallar vi honom för! Hahaha
Mys- Carat har ett otroligt tålamod! Carats fina milda sätt har nu rubbat av sig på Kotten och han är lite busig men mild o go kille. Alltid på toppen humör!

jag har inte haft gerbiler så länge än så får nog se många roliga saker . men jag tycker de ser väldiga goa ut när jag ger dem bitar med toapapper ner de är ute och springer i vardagsrummet , då är det precis som om de hajar till . "nä bomaterial , räddas det som räddas kan" sen samlar de febrilt ihop det i munnen , rusar direkt upp för gången (jag byggt åt dem så de kan gå in när de vill i terrariet) in i terrariet och med en gång in sitt hus.
de vet precis vad man ska göra med papper de små snuttisarna
sen brukar den ena gå och lägga sig på mitt modem bakom soffan som ligger under en filt , modemet ger ifrån sig värme , så där är det gott och lägga sig och nana (sova) väldigt sött 
Hihi, vad skoj att läsa om era upplevelser 
#1 Det där med pungen mot rutan har jag också sett någon gerbil göra, minns inte vems gerbil det var, men jösses så man skrattade åt det 
#3 Iskall hade också såna små glädjeskutt för sig när han var liten, det verkligen ryckte och sprätte i hela honom! Första gången jag såg det kastade jag mig på och filmade och frågade Emma om han hade blivit galen, om han var sjuk eller vad tusan han höll på med :P - men, sa Emma, haha, han har ju värsta glädjefnattet! -då kände jag mig bra dum, men ack så lättad 

# 5 Trodde oxå det var nått galet först men nej,han är en glad en!
Lite kul att han verkar vägra att bli stor…gör lika dant än. Ska nog sätta en av små killarna med Carat o Kotten sen. De är de goaste killarna och det blir bra åldersblandning.

jag tror att jag har upplevt ganska många konstiga saker men en sak var när jag hade ute dom i rummet och då gick dom på varsinn sida av en kartong , sen kom dom till hörnet och såg varana och blev skitskraja.dom hoppa upp högt och sliada iväg på golvet
Inte haft den länge , lite sen i konversationen ;) Men när Honi råkade trampa i barnmaten och blev rädd och sprang fort iväg
Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.
:3