Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 670 ggr
hobbymupp
0

Bildtråd: Shinzo och Junior

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna veckan passar jag min kompis två små pågar; Shinzo och Junior. De är båda svarta med en vit fläck på hakan så det är minst sagt svårt att veta vem som är vem :P 

Måste säga att jag redan blivit riktigt förtjust i deras små påhitt! Nyfikna och busiga, hittar alltid på nått :D

hobbymupp
0

Troooor att detta är Shinzo, den liiiite smalare.

hobbymupp
0

… och i så fall är detta lille Junior. Liknar lite mer en vindruva :)

hobbymupp
0

Deras supersöta lilla bo :)

hobbymupp
0

Sandskålen blir ju fylld av spån på 20 sec, något tips? ^^

BettaSplendens
3

Vilka goingar! :) Om du känner för att dra en liten sväng till ikea är http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00030262/ ett väldigt bra och värdigt  köp. Annars kan du kanske kan hitta en skål med lite högre kanter? i "värsta" fall är det bara att rensa skålen lite då och då.

hobbymupp
0

#5, En sån skål har jag ju, gud va smart så skvätter de inte ut allt heller! :D

De är himla fina, gör mig lite gerbilsugen! Vet en som säljer ett fint terrarium…. 0:)

[GerbilLooover]
0

Vilka sötnötar! Väldigt fina och skarpa bilder du fått på dem också :)

hobbymupp
0

#7, Tack! Det tar ett bra tag att få några skarpa xD Lite snabbare än hamstrar som jag är van vid :)

[GerbilLooover]
0

#8 Haha jag vet hur det känns… ;)

BettaSplendens
1

#6 Topeen då! :D Ja, jag tycker du ska skaffa gerbiler! Lättskötta och kan bli tama som attan! (Men akta dig, när du skaffat ett par kommer det inte vara dina sista.. 😇)

panini
2

#10 HAHA!!!!! Det är sant!

För mig så började det med 3st, och jag fick inte ha fler!, sen så blev de helt plötsligt 5st, och sen belv det 7st och idag 4st små bebisar!

ks.gerbil
0

Ett tips för att hålla reda Vem som är Vem är att klippa pytte lite päls på ryggen på den ena så ser du skillnad, det skadar inte gerbilen :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
0

Aha Ojda såg inte att det Va din kompiss kanske fråga först isf Haha ;D

[Jessica_91]
0

Vilka fina bilder du fått! #2 Hihi vindruva, vad gulligt det lät 😃

Om du bestämmer dig för att skaffa gerbiler och vill köpa terrarie så kolla först bara så att det går att ha mycket spån i terrariet. De kan ju se lite olika ut men de flesta terrarier har så låg "kant" att man inte kan ha så mycket spån utan att det väller ut när man öppnar terrariet 😮

Gerbilles
0

Hihi va söta! ^^ Förstår att det är svårt att se skillnad på dom för dom var ju extremt lika varandra! 😮😛

[KKlara]
0

Fina bilder och fina gerbiler😍

hobbymupp
0

Jag ger snart upp om sandskålen xD Ikeaburken blev de allt för hysteriska om, grävde massa på glaset o skvätte ut allt på nolltid. Skålen gräver de ner under 20 cm spån  o sen sover de i högen som skapats :P

gerbil99
0

Jätte söta gerbiler!! :D Jag har en hylla som jag har sandskålen på och det fungerar ganska bra för mig. Då kan de ju inte gräva ner den under spånet. ;)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

hobbymupp
0

#18, De har sin matskål på ett hus, men de gräver ner den ändå xD Haha, de är för roliga! Förstår de inte att maten är mycket svårare att äta, och det är mycket svårare att bada i sanden, om skålen är under lager med spån? XD

ks.gerbil
1

det att dem gräver ner dem är faktiskt naturligt, de vill inte att det ska lukta så att rovdjur atraheras av lukten så de gräver ner sandet och maten

hobbymupp
0

#20, Haha, ja det är klart :) Men det är ju klöddigt för oss lata människor ;) Men såklart gräver jag upp det igen, till deras irritation ;)

Jag förstår att de är grävande och aktivitetsglada små djur, men jag tycker också om att skämta på deras bekostnad ^^ I mina mänskliga ögon är de ju lite knäppa som gräver ner allt de tycker om eller kan ha roligt med!