Matskål och vattenflaska..
Tyvär gick min sista gerbil till himelen för några veckor sedan och jag små funderar på ett nytt par gerbiler. Iallafall hade jag (tyvär) vattenskål och ingen vattenflaska när jag hade dem, för de bord i akvarium. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det flask-promblemet faktiskt. :/ Jag undrar, kan man t.ex ha "sug-props flaska" eller jag så det sitter fast emot glaset på insidan. Och isåfall, hur får man tag i dessa?
Ett till problem, mina gerbiler begravde jätte ofta sin matskål förut så till slut sket jag i den och hällde all mat i spånet. Men jag tänkte om jag skaffar gerbiler igen att jag bygger någon slags avsats i skolan där man skålen kan stå eller om jag ska köpa ett stort kanin hus, så blir det som både en avsats och ett stort krypin.
Hur har ni löst det? Jag tror inte matskåls grejen är det största problemet utan det är ju vattenflaskan då. :/
Tack på förhand..
Ståltråd!
Om inte annat så kan du vira fast en hållare i taket så hänger flaskan ner.
Sugproppsflaska funkar utmärkt bara du gör rent glaset ordentligt. Är det dammigt av ströet så trillar flaskan ner. Vissa gerbiler har svårt att lära sig att dricka ur dessa sugproppsflaskor, så håll koll så de fattar galoppen.
#1 Har inte gerbilisarna svårt att få tag i flaskan om den hänger? Vore bra med någon lösning, ska passa gerbiler nästa vecka som brukar slita ner sin från väggen.
#2 nejdå :) dom balanserar på bakbenen.
Okej. Ja då är bara frågan var man hittar en sådan flaska. Vet/Tror ni det finns i er lokala djuraffär? Humhum.. Jag får helt enkelt titta efter sådana nästa gång vi åker till en djuraffär.
en vanlig 10:- musflaska duger fint 
Haha, jahaja? Nä bara det finaste till mina djur! 😃
Men iallafall, var får man sådant så billigt?.. *Efter här* Inte i djuraffären iallafall för där är allt dyrt. *suck*
Jag tror jag vet hur jag ska göra tillslut, vill bara se om de finns något enklare och snyggare är det jag kommit på sig.
Men annars hur gör ni när ni fixar era vattenflaskor med ståltråd? Jag bara tänker om man vränger ståltråden runt flaskan halkar väll det bara av..?
Någon händig människa borde göra en artikel om hur man fixar vatten flaskan. XD
#6 Det finns flaskor med en "ögla" upptill som man kan trä tråden igenom.
#6 Du menar som typ denna? 😃
Vill bara varna för denna flaska som jag köpte. För det första har pipen inget lut så vi var tvungna att göra en jättekonstig hängare av ståltråd så att kulan inte skulle fastna i pipen, så det gick knappt att byta vatten! För det andra så slutade det komma vatten ur det efter ett tag, fast man slog på kulan så kom det inget! Man var typ tvungen att slå till vattenflaskan hårt så att det skulle börja komma vatten ur den igen! Jag rekommenderar samma som nr. 8, den vattenflaskan + hängaren är jättebra :)
Fin Bild, men aja ;)
Tack för artikeln! Haha det kom som en räddning. ;)
#10 Åh vad smart! Vi har haft en sådan magnet sak till vårt akvarium men har nu ingen aning om vart den tagit vägen.. Kanske värt att leta upp den eller köpa en ny? Det är ju bekvämt för de där magneterna sitter ju som tusan, så det inte trillar ner eller vinglar massa.
dem här vattenflaskorna är jätte bra! alla som använt har sagt att dem är jätte bra: http://www.gnagarboden.se/pub_images/large/Classic_mouse_75ml_1664.jpg
jag fixat matskål problemet med en enkel liten hylla funkar super att bara göra på träslöjden tar typ två lektioner fyra ben och en hylla inget svårt ;P
Mina gerbiler insåg en vacker dag att det gick att tugga på vattenflaskan, så nu har jag en i glas, tyvärr alldeles för stor men jag hade lite bråttom så jag kunde inte vara petig (de tuggade sönder flaskan på ca 3 dagar om jag bytte ut) Jag har lindat ståltråd runt och hakat fast över kanten, fungerar bra även om det inte är den snyggaste lösningen.
Sitter nu och letar efter en mindre glasflaska…
#11 ja den sitter som berget!! gäller bara och lyckas sätta tejpen rätt, för man kan inte vira runt för då funkar inte magneten;) Tror inte dom kostar så mycket och köpa i djuraffärer?:)
#9'den hade jag med innan och precis samma sak hände mig!:)
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se